دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1399 - 15:19
حجت‌الاسلام‌ جعفری مطرح کرد؛

استیصال غرب در هتک حرمت به ساحت مقدس رسول‌الله

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: اقدام هتاکانه غرب در هتک حرمت به ساحت مقدس رسول‌الله نشان از عدم توانایی مواجهه با منطق عقلانی و وحیانی اسلام و ضعف و استیصال غرب در هجوم فوج فوج بشریت و آزادی‌خواهان واقعی به اسلام است.
کد خبر : 514715
637340614533284831_md.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌ حمیدرضا جعفری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق با اشاره به محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: امام سجاد(ع) در روایتی می‌فرمایند که «الحمدالله الذی جعل اعداءنا من الحمقاء، خدا را شکر که دشمنان ما را از نادانان قرار داد»؛ اقدام هتاکانه غرب به ساحت مقدس رسول‌الله نشان‌ می‌دهد که توانایی لازم برای مواجهه با منطق عقلانی و وحیانی اسلام وجود ندارد و این اقدام مشخص می‌کند که غرب از گرایش فوج فوج مردم جهان به دین اسلام مستأصل شده است.


وی افزود: گرایش‌های فقهی، عقلی، علمی به اسلام در عصر جدید وجود دارد و این اقدام غیراخلاقی غرب موجب اتحاد و تقویت ایمان‌ پیروان اسلام می‌شود. همچنین با توجه به آیه شریفه «والذین‌معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم» باید اتحاد و تقویت رحمت و مودت به وجود بیاید.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در خصوص عظمت پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: مقام رسول‌الله و جایگاه ممتاز ایشان در خلقت با عقل و علم قابل‌فهم نیست و در این میان می‌توان به تعبیر امام صادق (ع) توجه کرد که می‌فرماید «کانت جبرئیل اذا نزل علی رسول الله استاذن منه و قعد بین یدیه کالعبد»، وقتی‌که جبرئیل بر پیامبر نازل می‌شد اجازه می‌گرفت. همچنین در مواجهه با ذکر نبی مکرم اسلام در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است که وقتی می‌خواست از رسول خدا مطلبی نقل کند، همین‌که می‌گفت قال رسول الله، رنگ مبارک حضرت عوض می‌شد و این نشان از مقام والای پیامبر اعظم(ص) دارد.


جعفری خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) در دعای دوم صحیفه می‌فرماید «و الحمدلله الذی مَنَّ علینا بمحمد نبیه دون الامم الماضیه و القرون السالفه»، وجود رسول‌الله برای مسلمانان مایه نعمت، رحمت الهی و عنایت خاص خداوند است.


وی در خصوص شناخت غرب و ادیان دیگر از جایگاه و مرتبه پیامبر گرامی اسلام عنوان کرد: خداوند متعال در وصف پیامبر (ص) می‌فرماید «الذین ءاتینهم الکتب‌یعرفونه کما یعرفون ابناءهم و ان فریقا منهم لیکتمون الحق و هم‌یعلمون»، ادیان دیگر به‌وضوح شناخت کافی از رسول‌الله دارند لذا خداوند متعال می‌فرماید «فلما جاءهم‌ما عرفوا کفروا به».


استادیار واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: توحید با نفی شروع می‌شود، «لا اله الا الله» نفی تفکر و اندیشه ضددینی غربی بوده و حمایت از این رویکرد مقدمه زندگی اسلامی و توحیدی است.


جعفری درباره جایگاه پیامبر اسلام(ص) نسبت به انبیای دیگر گفت: معمر بن راشد می‌گوید از امام صادق(ع) شنیدم که فرمود «یک نفر یهودی خدمت رسول خدا (ص) رسید و به‌دقت او را نگریست». پیامبر اکرم(ص) فرمود «ای یهودی! چه حاجتی داری؟» یهودی گفت «آیا تو برتری یا موسی بن عمران; آن پیامبری که خدا با او تکلم کرد و تورات و انجیل را بر او نازل کرد و به‌وسیله عصای او دریا را برای او شکافت و به‌وسیله ابر بر او سایه افکند؟» پیامبر (ص) فرمود خوشایند نیست که بنده خودستایی کند ولیکن (در جوابت) می‌گویم که حضرت آدم(ع) وقتی خواست از خطای خود توبه کند، گفت «اللهمانی اسالک بحق محمد و آل محمد لما غفرت لی»، خدایا! به‌حق محمد و آل محمد از تو می‌خواهم که مرا عفو نمایی. خداوند نیز توبه‌اش را پذیرفت.


وی افزود: حضرت نوح (ع) وقتی از غرق شدن در دریا ترسید گفت «اللهمانی اسالک بحق محمد و آل محمد لماانجیتنی من‌الغرق»; خدایا به‌حق محمد و آل محمد از تو درخواست می‌کنم، مرا از غرق شدن نجات بدهی. خداوند نیز او را نجات داد. حضرت ابراهیم (ع) در داخل آتش گفت «اللهمانی اسالک بحق محمد وآل محمد لما انجیتنی من‌ها»; خدایا! به‌حق محمد و آل محمد از تو می‌خواهم که مرا از آتش نجات دهی. خداوند نیز آتش را برای او سرد و گوارا کرد. حضرت موسی (ع) وقتی عصای خود را به زمین انداخت، در خود احساس ترس کرد و گفت «اللهمانی اسالک بحق محمد و آل محمد لما امنتنی»; خدایا! به‌حق محمد و آل محمد از تو درخواست می‌کنم که مرا ایمن گردانی. خداوند متعال به او فرمود «لاتخف آنک انت‌الاعلی» نترس، مسلماً تو برتری.


این استاد گفت: شرف‌الدین بوصیری در قرن ششم و اوایل قرن هفتم مریض می‌شود و در این حالت خطاب به پیامبر(ص) عرض می‌کند اگر مرا شفا بدهی با طبع شعری که دارم برایتان شعری می‌سرایم و آن شب پیامبر را می‌بیند که برد یمانی را بر روی او می‌اندازد که بعد از بیداری آثاری از مرض و علل در خود نمی‌بیند. او در اوایل شعرش می‌گوید که «فاق النّبیین فی خلق وفی خلق / ولم یدانوه فی علم ولا کرم» خلقا و خلقا پیامبر اکرم بر تمام انبیا تفوق دارد و هیچ‌کدام به او نمی‌رسند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب