تزریق امید به جامعه، از وظایف اصلی روابط عمومیها/ روابط عمومی مراکز آموزش عالی، پل ارتباطی دانشگاه و جامعه
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در جشنواره مجازی روابط عمومیهای برتر دانشگاهها و مراکز پژوهشی که امروز (دوشنبه) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مدیرکل حوزه وزارتی و مدیران برتر روابط عمومی منطقه یک آموزش عالی بهصورت حضوری و شرکت سایر مدیران روابط عمومی بهصورت مجازی در سالن همایشهای شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، نظرپور با بیان اینکه، امروز بهعنوان روز گفتوگو و تعامل سازنده با جهان نامگذاری شده است، اظهار کرد: در این راستا رسالت روابط عمومی دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری بسیار پررنگ جلوه میکند به خصوص در این شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا نقش روابط عمومیها در اطلاعرسانی موفقیتهای علمی و فناوری بسیار مؤثر و مفید است.
وی با بیان اینکه روابط عمومی دانشگاهها و مراکز پژوهشی به نوعی عامل پیوند بین عموم مردم و سایر دستگاههای اجرایی با جامعه آموزش عالی، پژوهشگران، فناوران و اقتصاد دانش بنیان هستند، گفت: در حقیقت روابط عمومی دانشگاهها، هسته مرکزی و اتاقهای فکر و تنها نهاد رسمی انعکاس دهنده دیدگاهها و عملکرد آموزش عالی و تبیین کننده برنامههای متنوع دانشگاه است.
نظرپور با بیان اینکه در عصر حاضر، افکار عمومی جامعه بهعنوان قدرت برتر محسوس و نامحسوس و حتی نامرئی جریانهای اجتماعی و فرهنگی هر جامعه محسوب میشوند، افزود: هدایت و کنترل افکار عمومی، یک خط مشی و راهبرد قوی در دانش روابط عمومی است و در کارگاههای آموزشی همیشه مورد توجه قرار میگیرد.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه نگاه به روابط عمومیها نباید نمایشی و صرفاً تشریفاتی باشد، اظهار کرد: کار شما فقط انتشار اخبار روزمره، پوشش مراسم و تبلیغ برای مناسبتهای ملی و مذهبی نیست. رسالت اصلی شما بازگویی و روایت شتاب پیشرفت و توسعه، امید بخشی به عموم مردم، جامعه دانشگاهی و نسلهای آینده است.
به گفته وی، هنر روابط عمومی، کمک به تبدیل محدودیتها به فرصتها است که در انجام مواردی از قبیل همکاری و مشارکت در برگزاری همایشها بهصورت مجازی، اطلاعرسانی، دفاع از عملکرد و معرفی جامعه دانشگاهی و دستاوردهای علمی و پژوهشی به ویژه در این دوران کرونایی به خوبی متبلور میشود.
نظرپور در بخش پایانی سخنان خود یکی از وظایف اصلی روابط عمومی دانشگاهها را، شناسایی نیازهای جامعه مخاطب عنوان کرد و گفت: علاوه بر عموم مردم، اقشار دانشگاهی، دانشجویان، فارغالتحصیلان، فرهیختگان و علاقهمندان به آموزش عالی نیز جزو مخاطبان شما هستند. البته باید اذعان داشت که یکی از اشکالات دانشگاهیان و محققان دانشگاهی این است که اغلب افرادی درونگرا هستند و علاقه زیادی به ارتباطات رسانهای و تبلیغات ندارند و در اینجا نقش روابط عمومیها در اطلاعرسانی و شناساندن این افراد و دستاوردهای علمیشان به جامعه بسیار پررنگ میشود.
انتهای پیام/4127
انتهای پیام/