دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1399 - 17:43
فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران:

۸۶ درصد مردم تهران فاقد مصونیت در برابر کرونا هستند/ رعایت ۱۱ درصدی فاصله گذاری اجتماعی در تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: اجرای فاصله ‌گذاری اجتماعی در تهران در ابتدا ۶۲ درصد بود که بعد از دو هفته از اجرای طرح، این میزان به ۱۱ درصد رسید؛ در برخی مناطق و حوزه‌های حرفه‌ای و شغلی نیز این میزان به کمتر از ۹ درصد رسیده است.
کد خبر : 497038
4692988_295.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا علیرضا زالی در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران در سال ۹۹ که در ساختمان استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: از مهم‌ترین موضوعاتی که در شهر تهران مطرح است رعایت پروتکل‌ها در استان تهران است.


وی با بیان اینکه به‌طور کلی حدود ۲۵ دستگاه اجرایی به‌طور مستقیم و ۳۶۸ خرده نهاد در مدیریت کرونا ذی‌مدخل هستند، گفت: علی‌رغم پیچیدگی ها اقدامات خوبی در هماهنگی بین دستگاهه‌ای اجرایی ایجاد شد به طوری که مدل آن در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد تقدیر قرار گرفت.


فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران ادامه داد: همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد کرونا مدت طولانی حضور خواهد داشت و با توجه به نامشخص بودن زمان افول، تقلیل آثار بیولوژیک و کشف واکسن و همچنین هر روز با ابعاد جدیدی از این ویروس مواجهیم در ابعاد مختلف رفتارهای مدیریتی خود را تغییر دهیم.


زالی با اشاره به این مطلب که تهران مرکز ثقل بهداشت و درمان کشور است گفت: در صورتی‌که کرونا در تهران کنترل نشود ریشه کنی آن در سایر استان‌ها نیز ابتر خواهد ماند.


وی ادامه داد: از آن جایی که در نگاه مدیریتی، کارکنان به‌عنوان ذخایر سازمان محسوب می‌شوند حفاظت از سلامتی آنها و رعایت پروتکل‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است.


فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با بیان این که گزارشات میدانی ما از سطوح مدنی و تعاملات درون شهری مردم حاکی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، عنوان کرد: خستگی، عدم آموزش و از بین رفتن حساسیت از مهم‌ترین علت‌های کاهش رعایت موازین بهداشتی است.


زالی تصریح کرد: نظر سنجی‌های ما در تهران نشان می‌دهد با وجودی که ۸۰ درصد مردم کرونا را خطرناک می‌دانند اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی در افکار عمومی رو به کاهش است که این موضوع سیمای امواج جدید کرونا را در تهران دامن می‌زند.


وی در ادامه در ارتباط با میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در تهران نیز گفت: اجرای فاصله ‌گذاری اجتماعی در تهران در ابتدا ۶۲ درصد بود که بعد از دو هفته از اجرا این میزان به ۱۱ درصد رسید؛ در برخی مناطق و حوزه‌های حرفه‌ای و شغلی این میزان به کمتر از ۹ درصد رسیده است.


فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به این مطلب که ۸۶ درصد از مردم در تهران فاقد مصونیت کافی در برابر کرونا هستند؛ عنوان کرد: اساس بررسی‌ها میزان آلودگی در تهران بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است.


زالی در ادامه با بیان این که استانداری ۱۶ گروه پرخطر به تفکیک گروه های اداری تهیه کرده گفت: به دنبال آن هستیم تا با ارائه پیشنهادی از ظرفیت دورکاری با هدف توسعه دولت الکترونیک استفاده کنیم و از کرونا به‌عنوان فرصتی برای تحقق آن بهره ببریم.


وی با اشاره نظرسنجی انجام شده در خصوص علت خروج شهروندان از منزل پیش از اجرای طرح ترافیک گفت: بر اساس نظرسنجی ها ۴۴/۶ درصد مردم به دلیل رفتن به محل کار و ۲۶ درصد برای خرید و تامین مایحتاج از منزل خارج می‌شوند. بهتر است حضور فیزیکی شهروندان در شهر تغییر یابد.


فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران درخصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: دو موضوع در جلسه روز گذشته ستاد ملی کرونا تصریح شد. موضوع اول مربوط به ظرفیت سازی در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها و مدارس است تا آموزش به‌صورت چرخشی انجام شود. برای مثال آموزش و پرورش ملزم شد برای بخش‌هایی که بدون حضور فیزیکی امکان اموزش فراهم است، شیوه‌های آموزش مجازی را طراحی کنند.


وی افزود: ممکن است با لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در مدارس حضور به‌صورت زوج و فرد باشد و زمان حضور در مدارس به حداقل برسد البته این موارد قطعی نیست و تاریخ شروع آموزش از ۱۵ شهریور پیشنهاد است و ممکن است با توجه به شرایط پیش رو تغییر کند.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته