دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1399 - 18:32
ناگفته‌های سرپرست تیم وزنه‌برداری دانشگاه آزاد اسلامی؛

بازگشت به لیگ برتر پس از سال‌ها دوری/ کسب مقام از سابقه‌داران لیگ‌برتر وزنه‌برداری

سرپرست تیم وزنه‌برداری دانشگاه آزاد اسلامی به بیان نحوه شکل‌گیری این تیم و سختی‌های لیگ برتر پرداخت.
کد خبر : 487295
Screenshot_۲۰۲۰۰۵۰۳-۱۵۵۰۲۹_Gallery.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پی شیوع ویروس کرونا رقابت‌های هفته آخر مسابقات لیگ‌برتر وزنه‌برداری برگزار نشد.


هفته گذشته نیز فدراسیون وزنه‌برداری با موافقت تمامی باشگاه‌های شرکت‌کننده مبنی بر اتمام این مسابقات، نتیجه تا پایان هفته سوم را برای معرفی تیم قهرمان در نظر گرفت و تیم وزنه‌برداری بازار بزرگ ایران به قهرمانی رسید.  تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ملی حفاری اهواز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.


در این لیگ، دانشگاه آزاد اسلامی پس از چندین سال وقفه حاضر شد و باوجود تازه‌نفسی توانست با کسب ۲۲۱۵ امتیاز جایگاه خوبی را در این مسابقات از آن خود کند. از همین‌رو به سراغ فرشاد غزالیان سرپرست تیم وزنه‌برداری دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات تهران رفته‌ایم تا بیشتر با این تیم آشنا شویم.


آنا: چه زمانی شاکله تیم دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت و شرایط کلی تیم در شروع کار به چه صورت بود؟


غزالیان: پس از یک وقفه طولانی، دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفت که وارد لیگ برتر وزنه‌برداری شود که این یک تصمیم به‌جا و شایسته‌ بود.


در اواخر مرداد ماه سال گذشته این تصمیم ابلاغ شد و تیم دانشگاه آزاد اسلامی، آخرین تیمی بود که شروع به جمع‌آوری اعضای تیم (ورزشکاران و کادرفنی) خود کرد.  به‌طبع کار سختی بود؛ زیرا بسیاری از ورزشکاران جذب تیم‌های دیگر شده بودند. با توجه به تجربه کادر فنی تیم دانشگاه آزاد اسلامی تلاش شد که یک تیم خوب جمع‌آوری شود.


اولین مسابقه لیگ برتر اواسط مهرماه سال گذشته در اهواز برگزار شد؛ برای تیمی که پس از سال‌ها با ورزشکارانی که در لحظه آخر جمع‌آوری شده‌اند، وارد لیگ شده است، نشان دهنده این بود که کار ما می‌تواند کار بسیار سختی باشد.


ما ثابت کردیم می‌خواهیم کار سخت را با اعتقادی که در تیم وجود داشت به سرانجام برسانیم و ثابت کنیم که می‌شود کارهای بزرگ انجام داد.


آنا: در خصوص موفقیت اخیر و کسب مقام دوم در لیگ بزرگسالان باشگاه‌های کشور توضیح بفرمایید که این مسابقات در چه سطحی بود؟


غزالیان: ما توانستیم در این لیگ، مقام دوم را ازآن خود کنیم. در این لیگ رقابت‌های تنگاتنگی وجود داشت؛ به طور مثال تیم ملی حفاری، سه دهه است که در لیگ وزنه‌برداری تیم‌داری می‌کند و تیم با سابقه‌ای است، این باشگاه در رده جوانان و بزرگسالان در لیگ تیم دارد و چندین دوره قهرمان مسابقات لیگ برتر و همچنین جام باشگاه‌های آسیا شده است.


تیم نفت‌خیز اهواز تیمی است که قدمت سه دهه در لیگ وزنه‌برداری دارد و چندین رتبه در باشگاه‌های آسیا را یدک می‌کشد و یا تیم‌های نیروی زمینی و عقاب می‌توان گفت تیم‌هایی هستند که از دهه ۸۰ وارد لیگ شدند و سال‌ها است که تیم‌داری می‌کنند و ساختار دارند و در حقیقت در لیگ وزنه برداری ریشه دارند.


بسیاری از ملی‌پوشان از جمله کیانوش رستمی و رضا بیراوند، سید علی حسینی و... در تیم بازار بزرگ ایران حضور داشتند و این نشان می‌دهد که این تیم با دست پُر وارد میدان رقابت شده است.


تمامی این موارد نشان می‌دهد که کار ما در لیگ‌برتر سخت بود و رقابت‌های این دوره از لیگ‌برتر وزنه‌برداری دارای سطح بالایی بود.


از همبستگی و از خودگذشتگی ورزشکاران تیم وزنه‌برداری دانشگاه آزاد اسلامی تشکر می‌کنم که توانستند به تدریج امتیازات را کسب کنند و این رتبه درخشان را به‌دست آوردیم.


آنا: چند عضو تیم دانشگاه ملی‌پوش هستند؟


غزالیان: این تیم دارای دو ملی پوش بود. ملی پوشانی که به تازگی ملی‌پوش شده بودند و تجربه خاصی نداشتند منظور از اینکه مقام بسیار بالایی نداشتند.


یکی از افتخارات تیم وزنه برداری دانشگاه آزاد اسلامی این است که در ادامه مسابقات آقای حافظ قشقایی اولین سبک وزن ما که پس از ۴۰ سال توانست مقام کسب کند و رکورد بزند. هم‌چنین افراد دیگری که در این تیم حضور داشتند با زحماتی که خود و کادرفنی کشیدند همانند رسول معتمدی، کیا قدمی و‌.. به عضویت تیم ملی در آمدند.


این نشان دهنده رشد و روند صعودی این تیم بود که توانست بازیکنان خود را یک مرحله ارتقا بدهد و به سطحی برسانند که لباس تیم ملی را بپوشند و برای این مملکت افتخار آفرینی کنند.


آنا: حمایت  دانشگاه آزاد اسلامی از ورزش قهرمانی و ورزش دانشجویی چه میزان تاثیرگذار ست؟


غزالیان: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا است که در حوزه ورزش زیرساخت بی‌نظیری را دارد. به طور مثال در مسابقات اهواز از امکانات  دانشگاه اهواز استفاده کردیم. از مسئولان این دانشگاه که این امکانات را فراهم کردند و از تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که امکانات خود را در اختیار تیم‌های حرفه‌ای این دانشگاه قرار می‌دهند تشکر می‌کنم.


نکته بعدی این است که بسیاری از این ورزشکاران که تلاش می‌کنند در سن بیست سالگی و دانشجو هستند و بیشتر آنها دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی هستند. این نشان‌دهنده این است که از پتانسیل‌‌های دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی استفاده می‌شود و همین جوانان می‌توانند لباس تیم ملی کشورمان را بپوشاند.


البته به حمایت‌های بیشتری از سوی مسئولان نیاز  است زیرا با توجه به  زیرساخت‌ها، پتانسیل و انرژی که در دانشگاه آزاد اسلامی و قشر جوان این دانشگاه وجود دارد می‌توان برای ارتقای ورزش قهرمانی و ورزش دانشجویی بهره برد.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته