دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1399 - 16:44

توئیتر برای مبارزه با کرونا به کمک محققان آمد

توئیتر با افزودن امکانات جدیدی به نرم‌افزار خود به محققان در راه مبارزه با بیماری کرونا کمک کرد.
کد خبر : 486728
توئیتر 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شبکه اجتماعی توئیتر برای حمایت از محققانی که در زمینه مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند ابزارهای جدیدی را به نرم‌افزار خود افزود و در اختیار این کاربران قرار داد.


محققان و افرادی که روی بیماری کرونا مطالعه می‌کنند از این پس می‌توانند مکالمه‌های صدها هزار کاربر این شبکه اجتماعی را مشاهده کنند. یعنی این دسته از کاربران توئیتر قادر هستند از ابزار خاص این نرم‌افزار برای جستجوی ساده و سریع بین میلیون‌ها توئیت استفاده کنند و اطلاعات خود در مورد کووید-19 را افزایش دهند.


توسعه‌دهندگان وب و برنامه‌نویسانی که قصد اطلاع‌رسانی در مورد بیماری کرونا و روش‌های مقابله با آن را دارند نیز تحت شرایطی خاص می‌توانند از این ابزار جدید استفاده کنند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد ابزار جدید توئیتر برای یافتن توئیت‌های مرتبط با کرونا بسیار سریع و با دقت عمل می‌کند.



کارشناسان فناوری امیدوارند محققان از فرصت پیش‌آمده برای دسترسی به بخش وسیعی از اطلاعات موجود در توئیتر استفاده کرده و با بررسی مکالمه‌های روزمره کاربران به نتایج جدیدی برای یافتن درمان بیماری کرونا برسند.


مزیت دیگر این برنامه که می‌تواند تا حد زیادی به سالم‌سازی فضای توئیتر کمک کند، بررسی توئیت‌های مردم در مورد شایعه‌های کرونایی است. کارشناسان با خواندن توئیت‌های کاربران مختلف از سراسر دنیا متوجه می‌شوند دقیقاً چه موضوع‌هایی موجب نگرانی مردم شده و آرامش روانی آن‌ها را بر هم می‌زند.


قطعاً توئیتر پس از مدتی از تجربه محققان شرکت‌کننده در این طرح استفاده کرده و اطلاعات صحیح و قابل استناد درباره ویروس کووید-19 را در اختیار مردم می‌گذارد. هم‌اکنون شرکت‌های بزرگ فناوری و شبکه‌های اجتماعی مطرح در جهان در تلاش هستند به داروسازان به منظور کشف داروی قطعی درمان کرونا کمک کنند و شرایط به وجود آمده در بخش‌های مختلف دنیا تغییر دهند.


انتهای پیام/4144/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته