دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1399 - 13:08

روایت جدید معاون فرمانده ارتش از رویارویی نظامی ایران با داعش در مرزهای غربی

معاون فرمانده ارتش جزئیات جدیدی از رویارویی ارتش جمهوری اسلامی ایران با داعش در مرزهای غربی بازگو کرد.
کد خبر : 484625
49.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ دوم علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش درباره مبارزه ارتش با داعش اظهار کرد: داعش عنصری نامنظم است که با قاعده نمی‌جنگد ولی دشمن کلاسیک با قاعده می جنگد. برای مثال ما سربازان  وقتی با میدان مین برخورد می‌کنیم قاعدتا  این میدان نقشه دارد و با پیدا کردن نقشه می توانیم تمام میدان را خنثی کنیم  ولی وقتی فله‌ای مین ریزی شده و قاعده‌ای وجود ندارد کار سخت‌تر می‌شود.


وی ادامه داد: داعش جنگجویانی نامنظم بودند که از هیچ قاعده جنگی و هیچ اصول اخلاقی تبعیت نمی کردند و در جنگ بایستی چاقو را با چاقو برید و ما نیز به سبک خودشان با آنها جنگیدیم و در مورد داعش قاعده  مشت آهنین برخورد کردیم و با پتک گردو را شکستیم. سبک داعش جنگ نامنظم و ایجاد رعب و وحشت بود که بر خلاف قاعده بازی بود. در جریان نزدیک شدن داعش به مرزهای غربی ما، نیروی زمینی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آتش توپخانه و بمب افکن‌های نیروی هوایی، بلایی بر سر آنها آورد که کل منطقه را ترک کردند و به فاصله یک استان از مرزهای ما فاصله گرفتند. چون داعش توپخانه و جنگنده و هواپیما ندارد و به طور نامنظم و بی‌قاعده می جنگد و لذا بایستی با پتک گردو را می‌شکستیم.


معاون آموزش ارتش در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه چرا اقدامات گسترده ارتش در مقابله با داعش تاکنون رسانه‌ای نشده است گفت: ارتش نهادی ماموریت محور است و در حادثه خود را نشان می‌دهد؛ ارتش باید ماموریت‌های ذاتی خود را بدون هیاهو انجام دهد و نقش تعریف شده و مورد انتظار خود را به گاه حادثه نمایش دهد.


وی اضافه کرد: شاهد مثال عرض بنده ایفای نقش ارتش در سال اول دفاع مقدس است، در سال اول فقط ارتش با همین تجهیزات و نیروهای آموزش ندیده مردمی در مقابل ارتش تا دندان مسلح صدام ایستاد و توانست در مقابل یورش لشکرهای عراق بایستد و حرکت آنها را متوقف و به اصطلاح عمل تثبیت یورش را انجام دهد، البته با گذر زمان،  تاریخ این‌ها را مشخص خواهد کرد ما قاعده‌ای داریم که برای انجام ماموریت نباید تبلیغ کرد مورخان و وجدان بیدار تاریخ نحوه انجام وظیفه را ثبت خواهند کرد. زیرا با ایمان به اینکه این تجربیات باید برای نسل آینده ثبت شود معتقدیم که اگر نسل آینده تاریخ را مطالعه نکند اجبارا باید آن را تکرار کند و این تکرار هزینه دارد . با این نگاه تبلیغ را محور قرار نمی دهیم.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته