دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1394 - 10:43
در بازدید از واحد لنجان صورت گرفت

توصیه‌ خیر دانشگاه‌ساز به جوانان برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی

یک خیر دانشگاه‌ساز گفت: به جوانان توصیه می‌کنم از فرصت به دست‌آمده برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در راستای علم‌آموزی و خودسازی ‌‌نهایت بهره را ببرند و این دانشگاه را به داشتن دانش‌آموختگانی متعهد، متخصص و فرهیخته مفتخر سازند.
کد خبر : 47940

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، فریدون مختاری، یکی از خیران و بنیانگذاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان، در بازدید از این دانشگاه با بیان اینکه نیمی از بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد است، مراحل تاسیس این واحد را تشریح کرد و گفت: کلنگ ساخت این مکان در بهمن ماه ۱۳۶۵ به عنوان مجتمع درمانی الزهرا(س) و با هدف ساخت یک مرکز درمانی زمین خورد و در اسفند ۱۳۶۶ با حمایت خیر بزرگوار حاج عبدالحسین بهمن، کارهای اجرایی برای تکمیل ساختمان پزشکی به همت موسسه خیریه ۲۲ بهمن انجام شد و در خرداد ۱۳۷۵ این ساختمان آماده بهره برداری شد.


وی ادامه داد: از آنجا که لزوم ایجاد فضای آموزشی مناسب برای تحصیل جوانان در این شهرستان مشهود بود به همت شهردار و شورای اسلامی شهر و با حمایت‌های مالی حاج بهزاد ادیبی، رئیس شورای وقت، این مکان به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در مهر۱۳۸۱ آغاز به کار کرد.


مختاری: با توجه به سفارش امام خمینی(ره) به رشد علم و دانش در کشور، دانشگاه آزاد اسلامی توانست در راستای عدالت آموزش و رشد و ترقی جامعه با یک حرکت غنی از علم و پژوهش و فرهنگ گامی ارزشمند بردارد

مختاری از پیشرفت‌های این واحد دانشگاهی ابراز خرسندی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان توانسته در راستای آموزش علمی و هدایت معنوی دانشجویان به یکی از بهترین دانشگاه‌های شهرستان مبدل شود و من بسیار خرسندم که مسئولان این دانشگاه در ایفای وظیفه‌ سترگ و خطیر خود، پرتوان‌تر از گذشته همت کردند و با شجاعت علمی در همه زمینه‌ها رتبه علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به مراتب بالا‌تر ارتقا داده‌اند.


این خیر دانشگاه‌ساز تصریح کرد: با توجه به سفارش امام خمینی(ره) به رشد علم و دانش در کشور، دانشگاه آزاد اسلامی توانست در راستای عدالت آموزش و رشد و ترقی جامعه با یک حرکت غنی از علم و پژوهش و فرهنگ گامی ارزشمند بردارد.


وی افزود: من به جوانان توصیه می‌کنم از فرصت به دست آمده برای تحصیل در این دانشگاه برای علم‌آموزی و خودسازی ‌‌نهایت بهره را ببرند و این دانشگاه را به داشتن دانش‌آموختگانی متعهد، متخصص و فرهیخته مفتخر سازند.



مختاری خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای مردم در کارهای خیر و نیک از یکدیگر پیشی گیرند، آن جامعه الگو و نمونه‌ای برای دیگر جوامع می‌شود که همه باید از آن درس بگیرند و خود را همانند آن سازند.


این خیر با توجه به تاکید دین اسلام به تعلیم و تعلم، اظهار کرد: بسیاری از روایات آموزش علم و دانش را در نزد خداوند از ادای واجباتی همچون نماز، روزه، حج و جهاد بالا‌تر دانسته‌اند و این تاکید بر فراگیری علم و دانش در دین اسلام است که افراد را به ساخت مکان‌های آموزشی و تعلیم و تربیت ترغیب می‌کند.


مختاری تاکید کرد: امروزه اقتدار و پیشرفت از آن کشوری است که در به‌کارگیری علوم مختلف پیشتاز باشد و البته دانشگاه‌‌ همان مکانی است که نه تنها آینده فرد بلکه آینده یک ملت در آن رقم می‌خورد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لنجان نیز با تأکید بر لزوم مشارکت بیشتر نهادها‌یی چون شهرداری و شورای اسلامی شهر در حمایت از دانشگاه و آموزش عالی کشور گفت: هر کسی که در راه خدا قدم بگذارد، قطعا با موفقیت مواجه می‌شود و ضروری است مسئولان، پیشرفت این دانشگاه را که متعلق به این شهر و مردم است در دستور کار خود قرار دهند. ‌


دکتر محسن امینی ابراز امیدواری کرد افراد تاثیرگذار از جمله حاج فریدون مختاری و دیگر مردان نیکی که در انجام کارهای خیر و اعتلای فرهنگ جامعه قدم برداشتند، در سایر امور توسعه دانشگاه نیز از جمله مسجد، خوابگاه و... گام‌های موثر دیگری بردارند.


در پایان با اهدای لوح تقدیری به رسم یادبود از این خیر نیکوکار تجلیل شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته