نقشهای جدید گوگل برای گسترش ردیابهای سلامت خود
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ساعتهای هوشمند در حال حاضر بخش بسیار وسیعی از گجتهای پوشیدنی جهان را به خود اختصاص میدهند و از همین رو شرکتهای بزرگ فناوری با سرمایهگذاریهای گسترده در تلاش هستند تا با تولید ساعتهای هوشمند جذاب و باکیفیت سهم بیشتری از بازار را به دست آورند.
گوگل بهعنوان سازنده سیستمعامل Wear OS برای ساعتهای هوشمند موردتوجه بسیاری از تولیدکنندگان این گجتهای هوشمند است. این غول فناوری علاوه بر سیستمعامل مخصوص ساعتهای هوشمند، برند تجاری برخی از سازندگان گجتهای پوشیدنی مانند فیتبیت (Fitbit) را خریداری کرده و خود بهطور مستقل ساعت هوشمند تولید میکند.
حال گوگل قصد دارد با ارتقاء ویژگیهای ردیابی سلامت سیستمعامل Wear OS بیش از گذشته شرکتهایی مانند سامسونگ، شیائومی و شرکتهای دیگر را ترغیب به استفاده از خدمات سیستمعامل خود کند. درواقع گوگل به دنبال آن است که ضریب نفوذ خود در ساعتهای هوشمند استفادهکننده از سیستمعامل Wear OS افزایش دهد.
ازجمله ویژگیهای ساعتهای هوشمند که بهشدت مورد استقبال و استفاده کاربران قرارگرفته است امکانات سنجش سلامت مانند تعیین میزان ضربان قلب است. ساعتهای دارای سیستمعامل Wear OS به امکانات متعددی نظیر حسگر سنجش ضربان قلب، نرمافزارهای ارائهدهنده تمرینهای ورزشی و تنفسی، تشخیصدهنده ساعات خواب و استراحت و مواردی دیگر است. گوگل میخواهد خدمات سلامت ساعتهای هوشمند خود را ازلحاظ کیفی و کمی افزایش دهد.
ازجمله مواردی که به سیستمعامل Wear OS اضافه میشود حسگر ردیاب میزان اکسیژن ورودی به خون است. بهعنوانمثال زمانی که کاربران در باشگاه ورزشی فعالیت تمرینی انجام میدهد ساعت هوشمند او بر اساس مدت و نوع فعالیت بدنی اکسیژن ورودی به خون را اندازه گرفته و نمودارهای تحلیل را برای اطلاع کاربر به او ارائه میدهد.
بااینکه گوگل هدف از ارتقاء تواناییهای سیستمعامل خود را جلب نظر مشتریان عنوان کرده است ولی کارشناسان فناوری معتقدند این شرکت قصد رقابت تهاجمی با شرکت اپل را دارد.
انتهای پیام/4144/
انتهای پیام/