دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1398 - 15:37

ارتباط شهروندان و سازمان‌ها با نرم‌افزار بومی ممکن شد

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است با به‌کارگیری تخصص بومی رایانه، چند محصول بومی از نرم‌افزارهای بزرگ سازمانی را تولید کند.
کد خبر : 472353
thum-f50d56aaf092b87e745-Avan_143411.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تولید نرم‌افزارهای بزرگ سازمانی دارای پیچیدگی‌های زیادی است. با وجود حساسیت این محصولات زمان تولید آنها نیز باید کوتاه باشد. یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است با به‌کارگیری تخصص بومی رایانه، چند محصول بومی از این دست تولید کند.


میرحسین آیت‌‌له‌زاده مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره نوع فعالیت و محصولات تولیدشده این شرکت گفت: سیستم مدیریت ارتباط با شهروند و خط تولید نرم‌افزار وایز 2 محصول اصلی این شرکت هستند همچنین 2 محصول «پرتابل سازمانی» و « کارتابل واحد و مدیریت فرآیندهای سازمانی» از دیگر تولیدات این شرکت هستند.


آیت‌له‌زاده درباره محصول وایز توضیح داد: نرم‌افزار وایز با ایجاد یک معماری متمرکز و فراهم آوردن مجموعه‌ای از ابزارها و محصولات تولید « سیستم‌های سازمانی بزرگ مبتنی بر وب در بستر Java EE را آسان می‌کند درنتیجه درزمانی کمتر به محصولی ارزان‌تر و باکیفیت‌ تولید می‌شود.


وی افزود: امکانات وایز در 4 محور ابزارها، برنامه‌های کاربردی، کتابخانه‌ها و دانش ارائه می‌شود.


مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان به ویژگی‌های این محصول اشاره کرد و گفت: با خط تولید نرم‌افزار کارهای تکراری حذف و پروژه با نیروی انسانی کمتری انجام خواهد شد تا نیروهای ارشد بتوانند به‌جای مسائل فنی روی معماری و موضوع پروژه تمرکز کنند.


این فعال فناور ادامه داد:‌ وقتی سیستم‌ها به‌صورت سازگار و یک شکل تولیدشده باشند، نگهداری این سیستم‌ها با دستور‌العمل‌های ساده‌تر و مشخص‌تر قابل انجام خواهد بود.


آیت‌له‌زاده، به دیگر محصول این شرکت با نام «سیستم مدیریت ارتباط با شهروند (ZRM)» اشاره و بیان کرد: این محصول یک سیستم نرم‌افزاری یکپارچه است که پل ارتباطی سازمان با مراجعین است.


این فعال فناور ادامه داد: بسیاری از سازمان‌ها، نهادها، بانک‌ها و مؤسسات با شهروندان ارتباط دارند و هنگامی‌که این رابطه در چهارچوب درخواست قرار می‌گیرد حالت ویژه به خود می‌گیرد و از سوی سازمان و شهروند اهمیت پیدا می‌کند.


مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: مراجعه‌کنندگان به سازمان‌ها و ارگان‌ها توقع دارند که به‌راحتی با سازمان ارتباط برقرار کرده و کار خود را به آن ارجاع و در زمان مقتضی، پاسخ را دریافت کنند.


به گفته وی، سازمان برای تسریع امر رسیدگی نیازمند مکانیزه شدن فرآیندها است تا با کاهش هزینه‌های بروکراسی اداری بتواند پاسخگوی نیاز شهروندان و مراجعه‌کنندگان باشد.


آیت‌له‌زاده به مشتریان این شرکت اشاره کرد و گفت: عمده مشتریان این شرکت نهادهای حاکمیتی هر سه قوه، سازمان بازرسی، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک‌های مختلف، سازمان فضایی ایران، شرکت مخابرات، گروه صنعتی ایران‌خودرو بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی از مشتریان اصلی محصولات این شرکت هستند.


مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: در این مجموعه به‌صورت مستقیم برای 27 نفر شغل ایجاد شده است.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب