دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1398 - 17:21
در مقاله عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد؛

بررسی تأثیر استراتژی تجاری بر خوانایی گزارشگری مالی شرکت‌ها

تأثیر استراتژی تجاری بر خوانایی گزارشگری مالی شرکت‌ها در مقاله علمی پژوهشی عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز بررسی شد.
کد خبر : 463402
صفری1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرگز، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز گفت: «مقاله علمی پژوهشی مهدی صفری گرایلی عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت گروه حسابداری با موضوع استراتژی تجاری و خوانایی گزارشگری مالی در شماره 42 فصلنامه حسابداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه چاپ شد.»


علی‌رضا همایونی تصریح کرد: «این مقاله به بررسی تأثیر استراتژی تجاری بر خوانایی گزارشگری مالی شرکت‌ها می‌پردازد و برای سنجش خوانایی گزارشگری مالی از دو شاخص فوگ و شاخص فلش و برای تعیین نوع استراتژی تجاری شرکت‌ها نیز از سیستم امتیاز‌دهی ترکیبی ایتنر و همکاران استفاده شد.»


وی خاطر‌نشان کرد: «فرضیه تحقیق با استفاده از نمونه‌ای متشکل از 84 شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در سال‌های 1392 تا 1396 و با بهره‌گیری از مدل رگرسیون چند متغیره مبتنی بر تکنیک داده‌های ترکیبی مورد آزمون قرارگرفته است.»


معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز افزود: «نتایج پژوهش نشان می‌دهد که شرکت‌های دارای استراتژی تهاجمی نسبت به شرکت‌های تدافعی، گزارش‌های مالی با خوانایی کمتری منتشر می‌کنند و نتایج آزمون تحلیل حساسیت نشان داد که استفاده از معیارهای جایگزین برای سنجش خوانایی گزارشگری مالی و استراتژی تجاری نیز تأثیری بر نتایج اصلی پژوهش ندارد و نتایج پژوهش از استحکام برخوردار است.»


به گزارش آنا، مهدی صفری گرایلی دارای مدرک دکتری تخصصی حسابداری با مرتبه دانشیاری است که سابقه مدیر گروهی رشته‌های حسابداری و مدیریت را در کارنامه خود دارد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب