دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1394 - 09:24
شورای پژوهشی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

رئیس واحد رشت: معاونان پژوهشی استعدادهای علمی واحدهای دانشگاهی را شناسایی کنند

رئیس واحد رشت، شناسایی استعدادهای علمی در واحدهای دانشگاهی را خواستار شد و تأکید کرد: معاونان پژوهشی واحدها باید با شناسایی اعضای هیأت علمی خلاق و کمک به افراد نوآور و پشتیبانی این اشخاص برای تولید علم و تبدیل علم به ثروت همچنین حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان فعال باشند.
کد خبر : 46226

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، دکتر علیرضا امیرتیموری در هجدهمین جلسه شورای پژوهشی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید علم و تبدیل آن به ثروت در دانشگاه‌ها و با وجود ظرفیت‌های بالای علمی در واحدهای دانشگاهی، قرارگیری دانشگاه آزاد اسلامی در فهرست دانشگاه‌های تأثیرگذار دنیا سرآغاز جهش‌های بزرگتر علمی این دانشگاه در سطوح بین المللی و تقویت خودباوری اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد شد.


دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تولیدات علمی با کیفیت در واحدهای دانشگاهی را مورد توجه قرار داد و گفت: در دو سال اخیر نگاه ویژه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت پژوهشی سازمان به تولیدات علمی باکیفیت باعث شد که مسیر حرکت پژوهش در مسیر درست و اصلی خود قرار گیرد و تولیدات خوبی از آن حاصل شود که از آن جمله می‌توان اجرای طرح موفق ساها در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور دانست.


این مسئول با توجه به برگزاری همزمان مراسم هفته پژوهش و فناوری سال 1394 دانشگاه در سراسر کشور و لزوم تشکیل ستاد هفته پژوهش در استان تأکید کرد: رؤسای واحدهای دانشگاهی استان به منظور یکپارچه‌سازی و اهمیت برگزاری با کیفیت این مراسم در سطح واحدهای دانشگاهی با رعایت صرفه‌جویی در هزینه‌ها نسبت به پیش‌بینی برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و موارد مشابه آن کوشا باشند.


امیرتیمور: واحدهای دانشگاهی استان می‌توانند به منظور تشویق و ترغیب پژوهشگران با توجه به درجه واحد دانشگاهی ( جامع، بسیار بزرگ و بزرگ ) و برای هر دانشکده متناسب با گروه‌های هفت‌گانه، یک پژوهشگر نمونه و واحدهای دانشگاهی متوسط و کوچک یک پژوهشگر دارای شرایط، انتخاب کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بهره‌وری و اثربخشی در دنیای رقابتی امروز را دو مقوله مطلوب برای مدیران دانست و افزود: امروز یکی از مباحث مطرح در دانشگاه آزاد اسلامی، موضوع رتبه‌بندی و ارزیابی در سیستم دانشگاه آزاد اسلامی است که پیامد آن شناخت دقیق سیستم و تحلیل کارآمدی رؤسا و معاونان واحدهای دانشگاهی است.


امیرتیموری با توجه به برگزاری مراسم قدردانی از پژوهشگران استانی در آذر سال جاری، تصریح کرد: واحدهای دانشگاهی استان می‌توانند به منظور تشویق و ترغیب پژوهشگران با توجه به درجه واحد دانشگاهی( جامع، بسیار بزرگ و بزرگ ) و برای هر دانشکده متناسب با گروه های هفت‌گانه، یک پژوهشگر نمونه و واحدهای دانشگاهی متوسط و کوچک یک پژوهشگر دارای شرایط، انتخاب کنند که در این مراسم از آنان قدردانی خواهد شد.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تصریح کرد: ملاک، سنجش عملکرد پژوهشی دانشجویان و سایر پژوهشگران است که در این باره می‌توان شاخص‌هایی مانند اختراعات، نوآوری‌ها و کسب مقام در مسابقات و المپیادهای علمی و معتبر را یادآور شد. ارزیابی این شاخص‌ها بر عهده معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاهی استان خواهد بود.


وی شناسایی استعدادهای علمی در واحدهای دانشگاهی را خواستار شد و تأکید کرد: معاونان پژوهشی واحدها باید با شناسایی اعضای هیأت علمی خلاق و کمک به افراد نوآور و پشتیبانی این اشخاص برای تولید علم و تبدیل علم به ثروت همچنین حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان فعال باشند.


سرپرست دبیرخانه هیأت امنای استان گیلان نیز با مهم دانستن برگزاری همایش‌های استانی در واحدهای دانشگاهی استان گیلان اظهار کرد: با توجه به مهم بودن برگزاری همایش‌های علمی، واحدهای دانشگاهی استان با همدلی و مشارکت با هم در خصوص برگزاری کنفرانس‌های علمی اقدام کنند.


دکتر شهاب شریعتی از بررسی گزارش ارائه‌شده واحدهای دانشگاهی استان در خصوص وضع سامانه آزمایشگاه همکار دانشگاه آزاد اسلامی (ساها) خبر داد و افزود: رؤسای واحدهای دانشگاهی با توجه به اهمیت پیگیری راه‌اندازی سامانه ساها در تمام واحدها و افزایش درآمدزایی در صورت وجود پتانسیل‌های موجود نسبت به تدوین کتابچه این سامانه در واحدها اقدام کنند.


دکتر سهراب کردرستمی، رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، هم در این جلسه با ارائه گزارش از چگونگی روند فعالیت‌های پژوهشی در سطح واحدهای دانشگاهی استان، مطالبی را بیان کرد و در پایان هر یک از معاونان پژوهشی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نظر و پیشنهاد خود را ارائه دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته