دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1398 - 17:28
مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در گفتگو با آنا؛

ژورنالیسم علم می‌تواند تصویر بازتری از اکوسیستم فناوری در رسانه‌ها منعکس کند

مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زبان اکوسیستم با زبان رسمی رسانه اندکی فاصله دارد و تجربه حاکی از این است که ژورنالیسم علم می‌تواند تصویر بازتری از اکوسیستم در رسانه‌ها منعکس کند.
کد خبر : 448146
IMG_0207.jpg

حمید مهدی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره نقش رسانه در گسترش فضای اکوسیستم فناوری گفت: زبان اکوسیستم با زبان رسمی رسانه اندکی فاصله دارد و تجربه حاکی از این است که ژورنالیسم علم می‌تواند تصویر بازتری از اکوسیستم در رسانه‌ها منعکس کند. آینده‌پژوهی رسانه‌ای از ضرورت تطبیق محتوای خبری با اکوسیستم فناوری خبر می‌دهد.


وی افزود: متدهای سنتی رسانه برای پرداختن به دستاوردهای فناوری باید مورد تجدیدنظر قرار بگیرد و سازگاری بیشتری با فضای اکوسیستم داشته باشد. شرایط اکوسیستم قابلیت حصر ندارد و نمی‌تواند در قالب‌های سنتی خبری بگنجد.


مهدی خاطرنشان کرد: امروزه در کشورهای مترقی تولید محتوا و اخبار با تکیه بر تجربیات مدیران اجرایی اکوسیستم صورت می‌گیرد و زیرا که آنها دردها، روش‌های رشد و توسعه، فرصت‌ها و چالش‌ها را می‌شناسند. تولید محتوای خبری و تیتر اخبار ضمن داشتن فاکتورهای اثربخشی، باید با ادبیات گفتمان اکوسیستم نیز سازگار باشد.


مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 2.5 درصد جامعه را کارآفرینان و فناوران تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: رسانه‌ها باید محتوایی تولید کنند که علاوه بر جلب نظر عامه مردم، مورد توجه و جهت‌گیری اعضای اکوسیستم قرار بگیرد. رسانه‌های همگام با اکوسیستم می‌توانند عامل حرکت و پویایی جامعه دانشگاهی در اکوسیستم فناوری باشد.


وی بیان کرد: رسانه‌ها باید به‌دنبال ایجاد ارتباط موثر با مدیران میانی و اجرایی اکوسیستم باشند، زیرا که این سطح از مدیران تمامی ابعاد اکوسیستم را با جان و دل لمس کرده‌اند و از درجه اشرافیت بالایی برخوردارند.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب