دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: پویایی دانشگاه آزاد اسلامی نتیجه مردمی بودن این نهاد است

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی در طول این سال‌ها در بطن جامعه جایی برای خود باز کرده و مورد حمایت مردم نیز بوده است؛ تا جایی که فارغ‌التحصیلانش توانسته‌اند در بسیاری از مناصب و پست‌های اجرایی و مدیریتی منشأ خیر باشند.
کد خبر : 44677

دکتر حسین امیری خامکانی در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی زرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره آینده آموزش عالی در زرند اظهار کرد: زرند با توجه به رشد مطلوبی که در حوزه صنعت داشته و صنایع مختلفی که در چند سال اخیر در این شهرستان ایجاد شده است، می‌تواند زمینه رشد و توسعه بیشتر آموزش عالی را فراهم کند.


امیری افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته همه مراکز آموزش عالی در زرند رشد چشمگیری داشته‌اند در همین راستا رشد دانشگاه آزاد اسلامی زرند در حوزه تحصیلات تکمیلی که از برنامه‌های قابل توجه دکتر میرزاده مدیریت عالی این دانشگاه بوده یک استراتژی خاص و قابل تامل است؛در سال‌های گذشته مدیران عالی دولت با خصومت و نگاه شخصی به این دانشگاه نگاه کردند.


وی ادامه داد: امروز کشورمان از این دانشگاه که به یک ظرفیت استثنایی در کشور تبدیل شده است و محصولاتش نیز جزء سرمایه‌های بی‌بدیل نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، بهره بیشتری می‌برد. چرا که دانشگاه آزاد اسلامی در طول این مدت کم در بطن جامعه جایی برای خود باز کرده و مورد حمایت مردم نیز بوده تا جایی که فارغ‌التحصیلانش توانسته‌اند در بسیاری از مناصب و پست‌های اجرایی و مدیریتی منشأ خیر باشند و این ستودنی است.


امیری: اگر برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران آموزش عالی بطور کل و دانشگاه آزاد اسلامی به طور خاص به ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های کاربردی و مورد نیاز مناطق بپردازند قطعا می‌تواند بسیاری از مشکلات و چالش‌های فراروی دانشگاه آزاد اسلامی را برطرف کند

امیری ادامه داد: همین مساله می تواند مهر تاییدی باشد بر تصمیم و پیشنهاد حکیمانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تایید و حمایت حضرت امام خمینی (ره) که در آن مقطع به خوبی ضرورت احداث و راه‌اندازی چنین مرکز آموزش عالی تشخیص داده بودند.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با توجه به وضعیت فعلی مراکز آموزش عالی و گسترش آموزش عالی در تمامی نقاط کشور که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی فراگیر شده و تحت‌الشعاع کمبود متقاضی در برخی رشته محل‌ها است، تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران آموزش عالی به طور کل و دانشگاه آزاد اسلامی به طور خاص به ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های کاربردی و مورد نیاز مناطق بپردازند قطعا می‌تواند بسیاری از مشکلات و چالش‌های فرا روی دانشگاه آزاد اسلامی را برطرف کند.


وی افزود: ظهور و ایجاد صنایع مولد و بزرگ از جمله فولادسازی زرند ایرانیان، کک سازی، واگن سازی و سایر مراکز صنعتی و معدنی این شهرستان می‌تواند زمینه ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی جدید را فراهم آورد که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی زرند در این بخش کارهای بسیار خوبی را انجام داده و نمونه آن گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکتری بوده که گامی بسیار بلند و تاثیرگذار است.


نماینده مردم زرند اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصادمان را شکل دهیم باید بر اساس مدل اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ارائه شده است، حرکت کنیم و در این مدل با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان که از طرح‌های بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی است، فن‌آوری را بومی کنیم. دانش باید بومی شود تا اقتصاد به پایداری برسد چرا که نتیجه‌اش پویایی و تحرک اقتصاد کشور خواهد بود.


وی گفت: این مساله در گرو تشکیل و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است که دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به امکانات، پتانسیل و ظرفیت خوبش می‌تواند هم الگوی مناسبی ارائه دهد و هم می‌تواند با تکیه بر آن بخش مهمی از منابع مالی خود را تامین کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته