دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1398 - 17:47

نقش استارت‌آپ‌ها در ایجاد سبک زندگی با تحرک

چالش‌ها و فرصت‌های کليدی زیادی در حوزه ورزش و سلامت جسمانی باقی مانده است که جای خالی استارت‌آپ‌ها در آن‌ها حس می‌شود که ایجاد سبک زندگی با تحرک را می‌توان سرآمد آن معرفی کرد.
کد خبر : 445377



به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اغلب بر فعالیت‌های خدماتی مانند فروش، حمل‌ونقل و غذا به‌صورت آنلاین متمرکزشده‌اند؛ اما حوزه‌های بسیاری دیگر باقی‌مانده است که این شرکت‌ها می‌توانند در آن ورود کنند؛ همانند تاکسی‌های اینترنتی. این تاکسی‌ها، خدمتی از شرکت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌روند. پیش‌ازاین، جامعه کنونی نیاز به تاکسی اینترنتی را حس نمی‌کرد، باوجود اپلیکیشن آن، احساس نیاز به آن نیز به وجود آمد.


از همین رو نیاز است اکوسیستم استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان به سمت حوزه‌های کمتر موردتوجه بـا پتانسـیل بالا و اثـرات اجتماعی و اقتصادی و ملی بالا در شرایط کنونی هدایت شود. با توجه به چالش‌های روزافزون کشور در عرصه‌هایی مانند کشاورزی، سبک زندگی شهرنشینی، مسائل اجتماعی، محیط‌زیست، آلودگی و انرژی و مواردی ازاین‌دست، ورود کارآفرینان و اکوسیستم استارت‌آپی به این حوزه‌ها احتمالاً به علت نبود رقیب‌های سنتی می‌تواند اثرات بیشتری بر اقتصـاد و اشـتغال داشـته باشند و علاوه بر این به حل مسائل و مشکلات اجتماعی و ملی نیز کمک کند.


چالش‌ها و فرصت‌های کلیدی حوزه ورزش و سلامت جسمانی


کمبود تحرک و کمبود وقت یکی از معضلات سبک زندگی کنونی است که نیاز است آحاد مردم نسبت مضرات کم‌تحرکی آگاه شوند؛ از همین رو نیاز به ایجاد سبک زندگی با تحرک نیاز به محرک و بی‌انگیزگی برای شروع به فعالیت است. از طرفی سبک زندگی مدرن با کمبود جدی وقت مواجه است. امروزه نیاز به فعالیت‌های بدنی متناسب با رژیم‌های غذایی، آموزش و فرهنگ‌سازی برای تغییر سبک زندگی و ایجاد تحرک در حین کار است که استارت آپ‌های نو پا می‌توانند با ورود به این حوزه‌ها هم به مسائل و مشکلات جامعه پاسخ دهند و هم در مسیر کار خود با نوآوری خوش بدرخشند.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته