دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1398 - 06:45

مهارت حل مسئله نیاز حتمی دانش‌آموختگان امروز است

مهارت حل مسئله که در زندگی روزمره بسته به نوع مسئله ساده یا پیچیده یکی از نیازهای مبرم است.
کد خبر : 441877
systematic-problem-solving.png

به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهارت آموزی دانشجویان در طول دوران پس از تحصیل موجب اشتغال و کارآفرینی آنها می‌شود. مجمع جهانی اقتصاد با مطالعه و مصاحبه با ۳۵۰ مدیر ارشد 9 صنعت در پانزده کشور توسعه یافته دنیا به نتایج جالبی درباره ۱۰ مهارت برتری که یک دانش‌آموخته موفق در سال ۲۰۲۰ به آن نیاز خواهد داشت، رسیده‌اند. 


مهارت حل مسئله که در زندگی روزمره بسته به نوع مسئله(ساده یا پیچیده)نیاز است. گرچه طراحی و ساختارگرایی به روند حل مسئله کمک می‌کند اما تصمیم‌گیری به موقع در موقعیت، موفقیت را بیشتر خواهد کرد که شامل شناسایی مسئله، ساختن تصویری واقعی از آن ،پیدا کردن راه حل مناسب، تصمیم‌گیری، پیاده‌سازی‌ و مانیتور کردن فیدبک ها می‌شود.


تفکر انتقادی از 2500 سال پیش مطرح شده است. فرد با این نوع مهارت توانایی این را خواهد داشت که ارتباط منطقی بین ایده‌ها را بفهمد و قدرت تشخیص و ارزیابی را داشته باشد. همچنین ارتباط و اهمیت ایده‌ها را درک کرده و خود قدرت بیان عقاید و نظرات خود را داشته باشد. این مهارت باعث پیشرفت مهارت‌های زبانی،خلاقیت و... در فرد می‌شود. 


خلاقیت و نوآوری در واقع تبدیل یک ایده یا تصویر جدید به یک واقعیت است. توانایی دید و درک جهان به روشی جدید برای پیدا کردن الگوهای مخفی و نادیده شده است. البته خلاقیت و نوآوری دو روند دارد که شامل تفکر و تولید می‌شود.


اگر ایده یا تفکر جدید داشته باشید ولی نتوانید آن را عملی کنید می‌توان گفت خلاقیتی ندارید.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته