دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1394 - 14:18
حسینی:

گسترش تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اقتصاد مقاومتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت گفت: فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش تحصیلات تکمیلی در راستای اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر : 43249

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید ابراهیم حسینی در جلسه شورای اداری کارکنان با توجه اقدامات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال گذشته و پس از قبول مسئولیت از سوی دکتر میرزاده، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با گسترش تحصیلات تکمیلی مانع از خروج دانشجویان برای تحصیل به خارج از کشور شد که این امر نه تنها جلوی تبعات اجتماعی و فرهنگی را می‌گیرد بلکه مانع خروج ارز از کشور نیز می‌شود.


حسینی با توجه به طرح‌های تجمیع در دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی طرح‌های تجمیع 1 و 2 است که باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت و بهره‌وری می‌شود.


وی با بیان این مطلب که در دو سال گذشته، این دانشگاه از آرامش و ثبات بیشتری برخوردار شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی نقش بسزایی دارد که در این دو سال علاوه بر گسترش تحصیلات تکمیلی به کیفیت نیز توجه داشته است.


حسینی: یکی از محورهای توسعه علمی، ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت است، که خوشبختانه دانشگاه آزاد در این راستا گام برداشته است، که در این مسیر با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، نه تنها موجب درآمدزایی و کاهش وابستگی به شهریه می‌شود بلکه کارآفرینی و اشتغال زایی را نیز به همراه دارد

رئیس واحد مرودشت با بیان اینکه امیدواریم این روند ارتقای کیفیت، نظم و انسجام ادامه یابد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در دوران مدیریت جدید خود در راستای بهبود و ارتقای کیفیت اقدامات بسیاری انجام داده که جذب هیات علمی از جمله این موارد است.


حسینی با توجه به ارتباط بین صنعت و دانشگاه، ادامه داد: یکی از محورهای توسعه علمی، ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت است که خوشبختانه دانشگاه آزاد در این راستا گام برداشته است و در این مسیر با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، نه تنها موجب درآمدزایی و کاهش وابستگی به شهریه می‌شود بلکه کارآفرینی و اشتغال‌زایی را نیز به همراه دارد.


وی با توجه به عملکرد مطلوب دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت با ربع قرن فعالیت، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در پنجم تیر سال 1369 با راه‌اندازی دو رشته، علوم تربیتی در مقطع کارشناسی با 40 نفر دانشجو و حسابداری در مقطع کاردانی با 27 نفر دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد.


این مسئول ادامه داد:‌ اکتون با همت بلند و زحمات بی بدیل روسای قبلی، استادان، معاونان و مدیران و تک تک کارکنان صدیق و شریف، امروز با داشتن قریب به 20 هزار دانشجو ، حدود 200 رشته تحصیلی،350 عضو هیات علمی و 400 استاد مدعو و با احراز رتبه دانشگاه جامع، یکی از بزرگترین واحدهای دانشگاهی در جنوب کشور محسوب می‌شود.


حسینی گفت: مفتخریم که دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت با کسب رتبه 10 در رتبه بندی بین‌المللی و بومتریک در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور و کسب رتبه اول فعالیت‌های پژوهشی و تولید علم در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی جنوب کشور، موفق شده دررتبه‌بندی بین‌المللی سایماگو رتبه 76 را دربین کل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور را از آن خود کند.


در این جلسه هیات رئیسه با کارکنان درباره مسائل مطرح شده به بحث و گفتگو پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب