فرآیندهای فرهنگی جامعه باید مدیریت شود
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، حمیدرضا خالدی، رئیس این واحد دانشگاهی در جلسه تشریح نحوه اجرای طرح مشارکت گروههای آموزشی و اعضای هیئت علمی واحد در امور فرهنگی، با اشاره به برخی تحولات فرهنگی جامعه گفت: فرآیندی در جامعه در حال رخ دادن است که بستر آن بر تکنولوژی است و باعث تغییر رفتار نسل جدید شده است، اگر این فرآیند مدیریت نشود، جامعه هویت فرهنگی خود را از دست خواهد داد.
وی با تاکید بر این نکته که برخی از اصول و مبانی، پایهای هستند و باید به عنوان هویت فرهنگی حفظ شوند، گفت: کار ما در حیطه فرهنگی بسیار مهم و سخت است لذا وظیفه داریم که وظایف خود را در این حوزه بشناسیم و برای انجام آن که قطعاً رضایت خداوند را در پی خواهد داشت، تلاش کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال اهمیت حوزه فرهنگی را حتی بیشتر از حوزه آموزشی دانست و اظهار امیدواری کرد: تمام اعضای هیئت علمی واحد باید در اجرای این طرح با معاونت فرهنگی همکاری کنند.
خالدی با مهم دانستن نقش استادان و آموزشهای فرهنگی و تربیتی آنان در کلاسهای درس گفت: آیینه افکار، رفتار و برنامهها و اهداف فرهنگی و آموزشی ما در کلاس درس تبلور مییابد لذا لازمه موفقیت و اثرگذاری این طرح فرهنگی، بسط و گسترش و نمود آن در کلاسهای درس است.
تربیت دانشجویان انقلابی در رأس اهداف دانشگاه است
در ابتدای این جلسه امانالله پیشوا، معاون دانشجویی فرهنگی واحد تهران شمال، در سخنانی مبنای نظام مقدس جمهوری اسلامی را فرهنگ و اعتقادات و باورها دانست و گفت: فلسفه وجودی همه نظامهای تعلیم و تربیت این است که جامعه را به سوی اهداف تدوین شده هدایت کرده و پیش ببرد.
پیشوا در تشریح نحوه اجرای این طرح فرهنگی در واحد تهران شمال گفت: هدف ما در این طرح، تربیت دانشجو است و برای رسیدن به این هدف کارها و مسئولیتهایی برای بخشها و معاونتهای مختلف دانشگاه در نظر گرفته شده است که با همت و همکاری تمامی بخش ها و معاونتهای ستادی و دانشکده ای به این هدف والا خواهیم رسید.
معاون دانشجویی فرهنگی واحد تهران شمال، در ادامه به اهداف و ضرورت های طرح پرداخته و نحوه ارتباط اعضای هیئت علمی، گروههای آموزشی باحوزه فرهنگی دانشگاه را برای اجرای این طرح تشریح کرد.
پیشوا در خصوص نحوه تدوین این طرح فرهنگی گفت: این طرح را بر مبنای خروجی جلسات متعددی که با مدیران گروههای آموزشی داشتیم، تدوین کرده و پس از اخذ مجدد نظرات آنان، طرح را به روسای دانشکدهها ارائه داده و نظرات کارشناسی آنها را نیز در طرح اعمال و پس از نهایی شدن طرح آن را جهت تصویب و تایید به استان ارسال کردیم.
وی مبنای این طرح را بر دو محور اصلی دانست و گفت: در محور اول استادانی که تمایل دارند به عنوان استاد راهنمای فرهنگی در طرح مشارکت کنند میتوانند راهنمایی حداکثر یکصد دانشجو را بر عهده گیرند و آنان را در مباحث مختلف فرهنگی و تربیتی راهنمایی کنند و در محور دوم برای استادانی که امکان مشارکت در قالب استاد راهنمای فرهنگی را ندارند 11 مبحث از جمله شناسایی و معرفی دانشجویان علاقه مند به فعالیتهای فرهنگی، مشارکت در طرحهای فرهنگی، تحقیق و پژوهشهای فرهنگی و ... مشخص شده است که میتوانند با مشارکت در آنها همانند دسته اول به اجرا و پیشبرد طرح کمک کرده و از مزایای آن برخوردار شوند.
در انتهای این جلسه حاضرین به ارائه پیشنهادها و نقطه نظرات کارشناسی و تجربی خود برای اجرای هرچه بهتر طرح پرداختند.
انتهای پیام/4116/
انتهای پیام/