دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1398 - 11:16
یادداشت/محسن حقی

سکوت تشکل‌های دانشجویی پیش از انتخابات قابل توجیه نیست!

سکوت تشکل‌های دانشجویی پیش از انتخابات یا بی‌صدا حرکت کردن این نهادهای مهم چه توجیهی دارد و چرا نباید وارد عرصه روشنگری پیش از انتخابات شوند؟
کد خبر : 414430
photo_2019-09-06_23-17-32.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هردوره از انتخابات اغلب کاندیداهایی دارد که مردم آن‌ها را به خوبی می‌شناسند یا شناخت منفی مانند سوءاستفاده و رانت یا مثبت چون دستگیری از فقرا و بیماران خاص دارند؛ معمولاً هر دوره از انتخابات چهره‌های جدیدی را دارد که برای پوشش کاندیدای اصلی به میدان می‌آیند و هر دوره نیز مسلح به سلاح عوام فریبی و تزویر هستند که خوب آموخته‌اند این سلاح را چگونه استفاده کنند که مجدد بتوانند آرای مردمی را تصاحب کرده و کرسی خانه ملت را اشغال کنند.


بحث مهمی وجود دارد و آن این است که کسی که برای خدمت به مردم شوق، ذوق و علاقه داشته باشد و حقیقتاً هدفش خدمت باشد چه دلیلی دارد از این ترفندها به شیوه‌ای ناجوانمردانه بهره ببرد؟ آیا جای سوال نیست که این‌ها چرا اینگونه مشتاق خدمت می‌شوند و نزدیک انتخابات این چنین متواضع، مردمی و گره‌گشای مشکلات فقرا می‌شوند و برای مدت چند ماهه در مراسامات مردم شرکت می‌کنند و به خوبی و گشاده‌رویی و گاهی با چاشنی چاپلوسی با مردم برخورد می‌کنند اما بعد از کسب آرای مردمی و راه یافتن به مجلسی که حاصل خون شهدای همین مردم است و قرار گرفتن در کرسی نمایندگی باز خلق و خو عوض می‌کنند و چنان غیرقابل دسترسی می‌شوند که گویی نه بوده‌اند و دینی به ملت دارند؟!


در این بین وظیفه تشکل‌های دانشجویی که حقیقتاً به این کشور و آینده و مردم این مرزوبوم تعصب دارند و برای آن‌ها پیشرفت، توسعه، عدالت و بهبود وضع زندگی مردم مهم بوده غیرقابل انکار است!


سکوت تشکل‌های دانشجویی پیش از انتخابات یا بی‌صدا حرکت کردن این نهادهای مهم چه توجیهی دارد و چرا نباید وارد عرصه روشنگری پیش از انتخابات شوند؟ مگر قشر دانشجو مهم ترین و اثرگذار ترین قشر آینده ساز این مملکت نیست؟


پس یقینا وظیفه ذاتی تشکل‌های انقلابی هم قابل انکار نیست، انتظار به حق دانشجویان از تشکل‌های انقلابی ورود موثر به عرصه روشنگری و مقابله با حیله‌ها و ترفندهای برخی کاندیداهای معلوم‌الحال انتخابات پیش روست همه مردم نمی‌توانند در مورد این ترفندها و حیله‌ها سال‌ها و ماه‌ها تحقیق و پژوهش کنند و این وظیفه تشکل‌های دانشجویی است که به تببین و روشنگری موثر بپردازند و آگاه کنند قشری را که آینده ساز این کشور هستند تا حماسه انتخاب حقیقتاً باعث تحول در اوضاع زندگی مردم به طور ملموس شود و برخی اتفاقات تلخ سال‌های گذشته تکرار نشود.


نه تنها وظیفه ذاتی، بلکه وظیفه شرعی است این مهم که حقیقتا از کم توجهی به آن گلایه‌مندیم و امیدواریم تشکل‌های دانشجویی بیش از پیش این مهم را مورد عنایت قرار داده و وقت بگذارند که قطعاً موثر خواهد بود و اگر درست انجام شود و درست حرکت کند نتایج بسیار ملموس خوبی خواهد داشت.


محسن حقی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل


انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری آنا» نیست و این خبرگزاری صرفاً منعکس کننده نظرات فعالین دانشجویی است.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته