دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1398 - 10:22
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

استقرار سند تحول بنیادین نیاز و وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی کشور است

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش محصول دانش همه کارشناسان و اندیشمندان این حوزه است و همه دستگاه‌های اجرایی باید برای اسقرار آن تلاش و همراهی کنند.
کد خبر : 413166
jan-(20)-(1).jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت آموزش و پرورش،، محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه همه خانواده‌ها، همه مردم ایران، همه معلمان و مدیران که با نظام آموزش و پرورش سر و کار دارند، آگاهند که نظام آموزش و پرورش از آسیب‌های جدی رنج می‌برد؛ گفت: این آسیب‌ها کارآیی و اثر بخشی تعلیم و تربیت کشور را تحت تأثیر قرار داده و نظام آموزش و پرورش را از دست یابی به اهدافش دور کرده است.


حاجی میرزایی افزود: معلم، محتوای آموزشی، فضای آموزشی، فرآیند تعلیم و تربیت، برنامه ریزی درسی و... قادر نیستند ما را به اهدافی که برای تعلیم و تربیت در کشور پیش بینی شده است نائل کنند.


وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه این موضوع باعث شد که علاقه مندان نظام تعلیم و تربیت کشور به فکر فرو بروند و برای پاسخگویی به این مشکل دست اندر کار تهیه سندی شوند، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور محصول دانش همه کارشناسان و اندیشمندانی است که در عرصه تعلیم و تربیت کار کرده‌اند. همچنین این سند محصول تجربیات چند دهه گذشته است و برای تهیه آن از مطالعات تطبیقی از کشورهای موفق و برداشت از تجربه آنها استفاده شده است.


وی با اشاره به اینکه این سند محصول نگرش به آینده است؛ گفت: با درک و پیش بینی‌های موجود از آینده سند تحول تدوین شده است. در نتیجه باید گفت سند بسیار مهم و ارزشمندی تولید شده است اما نباید از یاد برد که داشتن یک ایده خوب بخش کوچکی از انجام یک کار است. برخی اندیشمندان اعتقاد دارند که داشتن ایده خوب یک چهارم کار است و سه چهارم باقی مانده مربوط به استقرار آن ایده خوب است و امروز سند تحول به آن هسته سخت رسیده است.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب