دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1398 - 12:05
با حضور 70 فعال اکوسیستم علم و فناوری کشور؛

نخستین رویداد ارائه فرصت‌های همکاری فردا برگزار می‌شود

رویداد ارائه فرصت‌های همکاری با حضور 70 نفر از فعالان اکوسیستم علم و فناوری کشور در حوزه زیست‌فناوری پزشکی برگزار می‌شود.
کد خبر : 410789
گزارش-یک-موسسه-تحقیقاتی-پیش-بینی-فناوری-در-سال-2025-از-اینترنت-رایگان-تا-تغییر-بهره-وری-نفتی.jpg

به گزارش خبرنگار  علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نخستین رویداد فرصت‌های همکاری در زیست‌فناوری پزشکی با حضور 70 نفر از فعالان اکوسیستم علم و فناوری و 12 سرمایه‌گذار روز یکشنبه مورخ 27 مرداد ماه از ساعت 14 تا 16 در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تهران  برگزار خواهد شد.


در این رویداد که با همت شبکه فعالان حوزه اقتصاد دانش‌بنیان(فَحاد) و همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، تعداد 50 مجموعه شامل شرکت‌های تولیدی و خدماتی دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، سرمایه‌‌گذاری‌های خطرپذیر و شتاب‌دهنده‌ها، کارگزاری‌های تخصصی توسعه‌دهنده  بازار و تبادل فناوری، ارائه‌دهندگان خدمات مالی و حقوقی به همراه نمایندگانی از ستاد توسعه زیست‌فناوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمی ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی از حوزه‌های مرتبط با زیست‌فناوری پزشکی حضور خواهند یافت.


علاوه بر مجموعه‌ها، تعداد 15 تن از افراد برجسته شامل  استادان و دانشجویان که در زمینه زیست‌فناوری پزشکی دارای محصول و طرح‌های قابل توجه هستند حضور می‌یابند. در این رویداد مجموعه‌ها ابتدا خود را معرفی و سپس توانمندی‌ها و نیازهای خود را در قالب  پیشنهاد‌ها همکاری عنوان می‌کنند.


محمدرضا سالاری جانشین مسئول شبکه زیست فَحاد در گفتگو با خبرنگار آنا بیان کرد: شبکه فعالان حوزه اقتصاد دانش‌بنیان از طریق شبکه مجازی و حقیقی سعی دارد پل ارتباطی میان بازیگران اکوسیستم علم و فناوری کشور ایجاد کند. این رویداد می‌تواند همکاری و تعامل میان سرمایه‌گذاران و نهادها را افزایش دهد.


وی افزود: 25 شرکت دانش‌بنیان، 12 شتاب‌دهنده، 15 فرد شاخص و 10 کارگذار دانش در کنار 12 سرمایه‌گذار در نخستین رویداد فرصت‌های همکاری در زیست‌فناوری پزشکی شرکت می‌کنند. مرکز فناوری همگرایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این رویداد حضور خواهند داشت.


یکی از انگیزه‌های اصلی برگزاری چنین نشست‌هایی ایجاد بستری جهت ایجاد شناخت و ارتباط مؤثر هر چه بیشتر بین نقش‌آفرینان اکوسیستم علم و فناوری کشور است زیر یکی از موانع رونق تولید و تجاری‌سازی نشدن دانش در کشور نبود بانک اطلاعاتی موثق از فعالیت‌های انجام شده و راه ارتباطی مؤثر بین آنهاست. در این رویداد مجموعه‌هایی از حوزه‌های مختلف شامل سرمایه‌گذاری، توسعه بازار، خدمات حقوقی و مالی، شتاب‌دهنده‌ها و نهادهای حاکمیتی، در کنار مراکز پژوهشی و شرکت‌های تولیدی حضور دارند و امید می‌رود  فرآیند تجاری‌سازی دانش رونق پیدا کند.


سالاری با اشاره به این که شتاب‌دهنده‌های عام و خاص فعال در حوزه علم و فناوری در این رویداد شرکت می‌کنند، گفت: برای تأثیرگذاری بیشتر شبکه فعالان حوزه اقتصاد دانش‌بنیان  بعد از برگزاری این رویداد روند همکاری و فعالیت را  با شرکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران پیگیری می‌کند تا اطمینان حاصل کند که زمینه همکاری برای فعالان زیست‌بوم علم و فناوری فراهم شده است.


انهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته