دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طهماسب کاظمی:

مدیران روابط عمومی باید پیام و اطلاعات را به‌صورت شبکه مویرگی در اختیار مدیران سازمان قرار بدهند

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیران روابط عمومی باید پیام و اطلاعات را به‌صورت شبکه مویرگی در اختیار مدیران سازمان و تمام ذی‌نفعان دانشگاه قرار دهند.
کد خبر : 407958
20181018181910.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست مدیران روابط عمومی مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بهروز طهماسب کاظمی مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران رسانه‌های دانشگاه صبح امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.


طهماسب کاظمی در این جلسه بابیان اینکه در مقطعی در اوایل انقلاب رشته روابط عمومی از دانشگاه‌ها و سازمان‌ها حذف شد، گفت: فلسفه این تصمیم‌گیری ریشه در تجربیات سال‌های قبل از انقلاب داشت، چراکه در آن سال‌ها مدیران و مسئولان روابط عمومی به‌جای اینکه روابط عمومی سازمان باشند، روابط عمومی مدیران و مسئولان بودند و فعالیت‌ها و عملکرد مدیران را اطلاع‌رسانی و توجیه می‌کردند.


وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی، به لحاظ علم مدیریت، انسجام فکری و هماهنگی درون و برون‌سازمانی توجه بیشتری شد و روابط عمومی به‌عنوان یک ضرورت در سازمان‌ها قرار گرفت و ضرب‌آهنگ اطلاعات ذهنی ذینفعان هر سازمان اعم از درونی و بیرونی را هماهنگ می‌کند.


طهماسب کاظمی اظهار داشت: ریشه تمام اختلاف‌نظرها، تنش و عدم آگاهی در یک سازمان را باید در عملکرد ضعیف روابط عمومی‌ها جستجو کرد.


وی بابیان اینکه در مدیریت پیام، روابط عمومی‌ها زبان درون و بیرون سازمان هستند، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها پیام‌های ذینفعان را سازمان‌مند و هدفمند می‌کنند و مطابق با نیازهای جامعه درون سازمان اعم از مدیران، معاونان، کارمندان، اطلاعات را جمع‌آوری نموده، هدفمند و هوشمند منتقل می‌کنند. مدیران روابط عمومی باید اطلاعات موردنیاز دانشگاه را در مجموعه سازمان به‌صورت شبکه مویرگی در اختیار مدیران ارشد سازمان، مدیران، اساتید، دانشجویان، کارمندان و ذینفعان بیرونی قرار دهند تا نگاه به سازمان اصلاح و به یک نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.


طهماسب کاظمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مجموعه نظام مدیریت اطلاع‌رسانی و پیام، دیگر شبیه 30 سال گذشته نیست، گفت: در سال‌های دور حداکثر فعالیت رسانه‌ای در یک سازمان چاپ یک نشریه بود و یا اینکه اخبار سازمان‌های خیلی بزرگ از طریق رسانه ملی و یا روزنامه‌های کثیرالانتشار در اختیار عموم مردم قرار می‌گرفت، اما خوشبختانه امروزه ابزارهای انتقال پیام و هماهنگ‌کننده پیام‌ها از گستردگی و تعدد فراوانی برخوردارند و هرکدام از این ابزارها جامعه مخاطب و کارکردهای خود رادارند که شرایط را برای اطلاع‌رسانی سریع و قابل‌اعتماد در سازمان فراهم کرده‌اند.


مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه متأسفانه ابزارهای اطلاع‌رسانی موجود گاهی به‌واسطه نشر اطلاعات غیرقابل‌اعتماد همراه با سوگیری، آسیب‌های جدی به بدنه سازمان‌ها وارد می‌کنند، تأکید کرد: مدیران روابط عمومی باید اطلاعات نادرست را رصد و جمع‌آوری کنند و در کوتاه‌ترین و سریع‌ترین زمان به‌صورت شایسته پاسخ دهند.


کاظمی شناسایی اطلاعات غیرقابل‌اعتماد، نادرست و همچنین ارائه پاسخ مناسب و درست را مأموریت اصلی و جدید مدیران روابط عمومی دانست و افزود: به همان اندازه که تنوع ابزارهای اطلاع‌رسانی در جامعه افزایش‌یافته، تنوع و پیچیدگی پاسخگویی به آن‌ها نیز زیاد شده است. بنابراین روابط عمومی یکی از فنی‌ترین و تخصصی‌ترین شغل‌ها در سازمان است و افرادی که در این زمینه کار می‌کنند، باید بسیار متخصص و فنی باشند تا بتوانند این کار را هوشمندانه انجام دهند.


مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: مدیران روابط عمومی باید به آنچه در سازمان به لحاظ نظام مدیریت دانشگاه و معاونت‌های مختلف اتفاق می‌افتد، مطلع باشند و امور را با دقت نظر دنبال کنند و مطابق با نیاز سایر مدیران، در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار آن‌ها قرار دهد تا مدیران کار خود را به‌درستی انجام دهد.


کاظمی در ادامه به شیوه‌های گوناگون جذب دانشجو در واحدهای دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: این مسئله در حال حاضر یک موضوع استراتژیک است که نیازمند برنامه‌ریزی، نگاه هوشمندانه، دقیق و برنامه عملیاتی است که مدیران روابط عمومی باید به جد در این زمینه فعالیت کنند.


وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی غیر از مجموعه مدیران روابط عمومی که کار مدیریت پیام رسمی سازمان را بر عهده‌دارند، سازمان رسانه‌ای نیز با هوشمندی شکل‌گرفته که وظیفه اطلاع‌رسانی حرفه‌ای به جامعه مخاطب را بر عهده دارد.


مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی، انباشت اطلاعات غیرضروری و غیرقابل استفاده در اذهان مخاطبان را یکی از آسیب‌های جدی عنوان کرد و افزود: چیزی که سبب می‌شود اطلاعات غیرضروری در اختیار افراد قرار نگیرد، هوشمندی مدیران روابط عمومی و نیروی انسانی شاغل در این زمینه است.


کاظمی بابیان اینکه نیم درصد از بودجه واحدهای دانشگاهی به تبلیغات اختصاص‌یافته است، خطاب به مدیران روابط عمومی گفت: مدیران باید با دقت و هوشمندی در این زمینه عمل کنند و دستاوردهای علمی، پژوهشی، امکانات و... دانشگاه آزاد اسلامی را در اختیار مخاطبان قرار دهند.


وی ابراز امیدواری کرد با عملکرد دقیق مدیران روابط عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی به جایگاه واقعی خود برسد.


کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نظام پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیوستگی نظام آموزش از پیش‌دبستانی تا دکتری از ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که در هیچ سازمانی وجود ندارد.


مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه در آینده نزدیک سازمان مدارس آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی را به جایگاه خیلی خوبی خواهیم رساند، اظهار داشت: درزمینه توسعه مدارس، دارای استراتژی هستیم که به جد آن را دنبال می‌کنیم.


انتهای پیام/4107/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته