دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1398 - 10:46
پور ابراهیمی در گفتگو با آنا:

طراح تحریم‌های ایران اعتراف کرده که کشورمان در حال گذر از فشارهای اقتصادی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی وضعیت  اقتصادی ایران در اردیبهشت 98 به اذعان ریچارد نیفو از طراحان تحریم نشان می‌دهد گذار ایران از تحریم‌ها صورت گرفته است.
کد خبر : 405603
201703100217511804_Orig.jpg

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و بدعهدی اروپا در برجام اظهار کرد: پیگیری مطالبات برجام مبتنی بر منافع ملی و در قالب اسناد حقوقی بین‌المللی که تعریف شده است، صورت می‌گیرد.


وی افزود: برجام یک سند کاملاً بین‌المللی است که اجرای آن مطالبه جدی ایران است و مواردی هم که امروز پیگیری می‌کنیم بر اساس بند 26 و 36 متن برجام صورت می‌گیرد.


پورابراهیمی با بیان اینکه اروپا و آمریکا از ابتدای مذاکرات برجام هم انگیزه‌ای برای عمل به تعهدات خود نداشتند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دیگر این مسیر را یکجانبه اجرا نمی‌کند و اینکه آنان بخواهند از ما زمان بگیرند قابل قبول نیست.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پیگیری مطالبات ایران در برجام به‌صورت جدی با مصوبات شورای عالی امنیت ملی شروع شده و به‌رغم کارشکنی آمریکا و اروپا مسیر اقتصادی خود را هم متوقف نمی‌کنیم.


پورابراهیمی با تأکید براینکه آمریکا و اروپا خودشان هم به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌ها کاری از پیش نبرده است، تصریح کرد: ریچارد نیفو که طراح تحریم‌های هوشمندانه علیه ایران هم هست، اخیراً در گزارش خود توضیح داده که بررسی وضعیت  اقتصادی ایران در اردیبهشت 98 (مارس 2019) بیانگر این مطلب است که ایران دارد از تحریم‌ها عبور می‌کند.


وی افزود: پیشنهاد نیفو این است که تحریم‌ها در میان مدت و بلندمدت نمی‌تواند روی اقتصاد ایران اثرگذار باشد؛ لذا گذار ایران از تحریم‌های آمریکایی به اذعان خودشان و رصد میدانی در داخل کشور دارد شکل می‌گیرد.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌رغم کارشکنی آمریکا و اروپا در برجام ملت ایران در مقابل تحریم مقاومت کردند و پایان آثار تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اروپاست.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها این است که ظرف مدت 6 ماه سراغ اصلاح ساختار برویم که این کار را هم شروع کرده‌ایم و روند اقتصاد نشان می‌دهد که در حال عبور از تحریم‌ها هستیم و فعالیت‌ها برای تحول ساختاری که در دستور کار مجلس و دولت هم هست، نتیجه تحریم‌هاست چرا که اگر تحریم‌ها نبودند شاید ما این اصلاحات را جدی نمی‌گرفتیم، بنابراین اینها از برکات تحریم است.


پورابراهیمی گفت: براساس گزارش‌های بانک جهانی پیش‌بینی‌ها مبتنی بر این است که روند نرخ رشد منفی اقتصادی دارد به مثبت مثبت تغییر جهت می‌دهد و سال 98 و 99 روند بهتری در حوزه اقتصاد نسبت به سال‌های 96 و 97 خواهیم داشت.


وی تأکید کرد: از سوی کشورهای حامی ایران هم اقدام‌های خوبی انجام شده است و شکستن تابوی تحریم‌های آمریکا توسط چین، روسیه و دیگر کشورها نشان دهنده عزم کشورها در مشارکت اقتصادی با ایران است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسیدن به درآمدهای مثبت و پایدار مالیاتی از جمله برنامه‌هایی است که برای جایگزینی پول نفت در دستور کار داریم که پیرامون آن مباحث اساسی صورت گرفته است. فرارهای مالیاتی ما معادل یک دوم درآمدهای فروش نفت است که با ساماندهی آن هم عدالت اجتماعی برقرار می‌شود و هم دولت به منابع پایدار دست پیدا می‌کند.


پورابراهیمی گفت: مولدسازی دارایی‌های دولتی هم از دیگر منابعی است که می‌تواند روی اقتصاد اثرگذار باشد و برای آن برنامه داریم.


انتهای پیام/4034/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته