دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1394 - 12:14

امام جمعه پارس‌آباد: فرهنگ‌سازی ازدواج باید از متن خانواده آغاز شود

امام جمعه پارس‌آباد مغان با بیان این نکته که فرهنگ‌سازی ازدواج باید از متن خانواده آغاز شود، اظهار کرد: خود خانواده‌ها باید بخواهند که مراسم‌ ازدواج را به‌صورت ساده برگزار کنند و این فرهنگ را نیز ترویج دهند. آنان باید ازدواج را بر آیین و سنن اسلامی رواج دهند و از غربی‌گرایی دوری کنند.
کد خبر : 38931

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به مناسبت سالروز پیوند آسمانی نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی(ع) و دردانه رسول اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا (س) همایش ترویج ازدواج آسان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد مغان ، آموزشکده سما و فرمانداری شهرستان برگزار و از مزدوجین دانشجو و همکار تجلیل شد.


امام جمعه شهرستان پارس‌آباد مغان در این مراسم با تاکید بر تقویت زمینه‌های مناسب ازدواج آسان و پایین بردن توقعات خانواده‌ها اظهار کرد: ازدواج عامل پایداری و بقاء جامعه است که اسلام نیز بر این امر تاکید بسیار دارد. توقعات و انتظارات بیجا و تشریفاتی موجب افزایش سن ازدواج شده که خود این مساله یکی از عوامل مهم بروز فساد در جامعه است.


حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی افزود: اکنون در کشور ما دختران و پسران بالای 40 یا 45 ساله‌ هستند که ازدواج نکرده‌اند و تمایلی هم به ازدواج ندارند و این نشأت‌گرفته از فرهنگ‌سازی غلط ازدواج در خانواده‌هاست. بالا بودن تشریفات در ازدواج همچون مهریه بالا، جهیزیه‌های لوکس و آنچنانی موجب شده است که خانواده‌ها حتی به ازدواج فرزندان خود فکر نکنند.








رشادی: رسانه‌های مخرب همچون ماهواره و استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی و دسترسی سریع جوانان به این شبکه‌ها از عواملی است که بنیان خانواده را سست و موجب از بین رفتن روح عاطفی زندگی در خانواده می‌شود

رشادی ادامه داد: بنا به گزارش‌های رسیده اکنون در این شهرستان آمار طلاق رتبه اول را در دادگستری شهرستان به خود اختصاص داده است و این امر قابل قبول نیست، چراکه خانواده‌ها با برقراری ارتباط و صمیمیت بین فرزندان، باید شرایط قبل از ازدواج و بعد از ازدواج را بررسی و از حاشیه‌ها دوری کنند. بنا به تحقیقات صورت گرفته در ایران زمان برقراری ارتباط والدین با فرزندان 1/5 ساعت است در حالی که باید حداقل آن 4 ساعت باشد.


امام جمعه پارس‌آباد گفت: والدین تعامل و ارتباط خود را با فرزندان افزایش دهند. توجیه فرزندان از سوی خانواده‌ها نباید منجر به ترس فرزندان شود و لازمه این امر برقراری ارتباط صمیمی و عاطفی والدین با فرزندان است.


وی با توجه به عوامل انحرافی ازدواج افزود: رسانه‌های مخرب همچون ماهواره و استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی و دسترسی سریع جوانان به این شبکه‌ها از عواملی است که بنیان خانواده را سست و موجب از بین رفتن روح عاطفی زندگی در خانواده می‌شود.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی پارس‌آباد هم با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، برگزاری همایش و نشست‌های دانشجویی را با محور ازدواج آسان و موفق از جمله برنامه‌های خوب فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: استفاده از نظر استادان اخلاق و مشاوران متخصص و متهعد بی‌شک تاثیر خوبی را در برنامه‌ها و آینده جوانان دارد.


دکتر اکبر جعفری شاعرلر با توجه به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه درباره ازدواج گفت: برگزاری کارگاه‌های قبل از ازدواج و تشکیل دفتر مشاوره ازدواج و برپایی مراسم ازدواج دانشجویی در دانشگاه از جمله عملکردهایی است که اهمیت این امر را در دانشگاه آزاد اسلامی نشان می‌دهد و جوانان و دانشجویان را به سمت و سوی ازدواج ساده، موفق و پایدار سوق می‌دهد.


در پایان مراسم از زوجین جوان دانشجو و کارمند که در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) ازدواج کرده بودند و زوجینی که پایین‌ترین مهریه و کمترین تشریفات را داشتند، تجلیل به عمل آمد و هدایایی تقدیم شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته