محصولات هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی رقیب تولیدات کشورهای خارجی
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از هفته گذشته در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه بسیاری از برندها و تولیدات از سوی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران تهیه و عرضه میشود به طوری که بسیاری از این زنان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مراکز مهارت آموزی کوثر آموزش دیده و فعالیت میکنند.
در این نمایشگاه، تولید ملی پوشاک مردانه، زنانه ، بچهگانه عرضه میشود و در کنار آن نیز برخی از برندهای حوزه مواد غذایی و غرفههای جانبی نیز لوازمالتحریر وسایر تولیدات و محصولات خود را به بازدید کنندگان ارائه میکنند.
حمایت از زنان سرپرست خانوار با ایجاد مراکز عرضه محصولات
رعنا زن میانسالی که برای اولین بار برای خرید به این نمایشگاه آمده است، میگوید: اینکه اکثر تولید کنندگان و فروشندگان این نمایشگاه را زنان تشکیل میدهند بسیار قابل تقدیر است و خوشحالم که مراکزی برای توانمندسازی و آموزش و بازار کار زنان در شهرداری تهران راه اندازی شده است.
وی در مورد کیفیت محصولات عرضه شده در این نمایشگاه میگوید: هنوز به صورت کامل از غرفهها بازدید نکردهام اما در بین چند غرفه اول که از نزدیک دیدم کیفیت بسیاری از محصولات مطلوب و عالی بود تا حدی که تا قبل از معرفی اجناس از سوی فرشنده متوجه ایرانی و داخلی بودن این محصولات نشدم.
مریم دختر جوانی که در حال خرید مانتو با طرحهای ایرانی است در مورد قیمت اجناس این نمایشگاه میگوید: در سالهای قبل هم به این نمایشگاه آمده بودم و تا حدی از زمان بندی این نمایشگاه اطلاع داشتم و برای اینکه بتوانم راحتتر خرید کنم در روزهای اول به نمایشگاه آمدم. قیمت کالاها نسبت به سال قبل افزایش داشته است اما هنوز هم قیمت برخی محصولات نسبت به مراکز خرید بیرون نمایشگاه ارزانتر و مقرون به صرفهتر است.
«در مترو شنیدم این نمایشگاه بر پا شده است»
مادر جوانی که به همراه دختر خردسالش در حال قدم زدن در نمایشگاه است، میگوید: متاسفانه اطلاعرسانی در شهر و رسانههای جمعی در مورد آغاز به کار این نمایشگاه بسیار ضعیف بود زیرا با وجودی که در اطراف محل نمایشگاه زندگی میکنم اما از برگزاری چنین محلی در نزدیکی خودمان بیاطلاع بودم تا اینکه یکی از خانمها در مترو به من اطلاع داد. البته متاسفانه در خود نمایشگاه نیز سامانه اطلاع رسانی در مورد غرفهها و محصولات ارائه شده در آن وجود ندارد.
ایجاد انگیزه و حس مثبت از همکاری با زنان سرپرست خانوار
فرشته کاوه زاده یکی از کارآفرینان حاضر در این نمایشگاه که در حوزه گرافیک فعالیت میکند به خبرنگار آنا می گوید: از حدود 7 سال پیش در حوزه گرافیک به عنوان کارآفرین آغاز به کار کردم و با کمک شهرداری تهران تعدادی از زنان سرپرست خانوار در کارگاههای هنری مجموعه ما آغاز همکاری کردند و امروز 25 پرسنل به صورت مستقیم و غیر مستقیم با ما همکاری میکنند.
کاوه زاده یادآور شد: زنان سرپرست خانوار آموزش و تجربه و تخصص و دانشی در حوزه کارهای هنری و گرافیکی ندارند اما پس از 2 ماه آموزش میتوانند محصولات هنری و صنایع دستی از قبیل دفتر، آلبوم، کیف و ساک خرید را تولید کنند.
کار گروهی زنان به آنها اعتماد به نفس میدهد
نرگس بیگوند یکی از کارشناسان موسسه خیریه صدیقین به خبرنگار آنا میگوید: توانمند سازی زنان خود سرپرست یکی از اهداف این موسسه است. برخی از زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار شخصا به موسسه مراجعه میکنند و پس از سنجش آسیب روحی و روانی و همچنین شناسایی توانمندی و تخصص آنان به کار گرفته میشوند بر همین اساس اگر کسی مهارت و تخصص خاصی داشته باشد در موسسه و یا به عنوان نیروی کار به مجموعه های دیگر معرفی میشود.
وی ادامه داد: برخی از زنان پس از آموزش و کارآموزی در این موسسه به صورت مستقل و در منزل فعالیت میکنند به طوری که سال گذشته حدود 200 زن سرپرست خانوار را پذیرش کردیم و به آنان رشتههای پوشاک، چرم دوزی، شمع سازی، قالیبافی آموزش دادیم.
بیگوند گفت: بسیاری از زنان در موسسه در بخش توانمندسازی معتقدند که در این موسسه حس همدلی و یگانگی با یکدیگر داشتند و در کنار هم از کار کردن خجالت نمی کشیدند همچنین روحیه و اعتماد به نفس خود را به دست آوردند و باهم شاد شدند و با هم سفر و اردوهای زیارتی و تفریحی می رفتند.
رقابت محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار با محصولات خارجی
فرشته ظریفی یکی از کارآفرینان منطقه 12 مراکز مهارت آموزی کوثر در هفتمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» به خبرنگار آنا گفت: در زمینه پوشاک کودک از بدو تولد تا سن دو سالگی و از صفر تا 100 کار را در مجموعه انجام میدهیم. این مجموعه توسط زنان خود سرپرست اداره میشود.
وی ادامه میدهد: این زنان از سوی ستاد توانمندسازی به ما معرفی میشوند و پس از آموزش یک دوره کوتاه سه ماهه توانمندی و استعداد آنان شناسایی میشود و پس از آن مشغول به کار میشوند و اگر خودشان مایل به فعالیت باشد در مجموعه همکاری میکنند.
ظریفی میگوید: حدود 5 سال است که این برند را راه اندازی کردم اما 15 سال در این زمینه پوشاک کودک فعالیت میکردم. محصولات ما به صورت 100 درصد ایرانی است و از نظر کیفی با محصولات خارجی برابری میکند آنقدر به محصولات خود اعتماد و اطمینان داریم که تمام محصولات ما 3 ماه گارانتی پس از فروش دارد حتی کیفیت محصولات تولیدی ما با محصولات خارجی رقابت دارد.
این زن کارآفرین معتقد است: با همکاری و دعای زنان خود سرپرست توانستیم مسیر 10 ساله موفقیت و پیشرفت را در طول 3 سال سپری کنیم. امروز به صورت مسقیم و غیر مستقیم حدود 50 زن خود سرپرست با ما همکاری دارند که همگی مجموعه را متعلق به خود میدانند و با تلاش و همدلی خیلی زود ما رابه مرحلهای رساندند که لوح بهترین کیفیت را در نمایشگاه بینالمللی سال گذشته دریافت کردیم.
حضور بیش از هزار زن سرپرست خانوار در نمایشگاه زنان و تولید ملی
فهمیه فیروزفر مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با اعلام حضور 75 برند در این نمایشگاه میگوید: 5 هزار و 763 تولید کننده در هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی شرکت کردند که 3 هزار و 934 تولید کننده زن هستند که از بین آنها هزار و 485 درصد زن سرپرست خانوار هستند و این برندها شامل برندهای مطرح و مراکز مهارت آفرینی کوثر میشود که به برند تبدیل شدند.
تخفیف ویژه به دانشجویان در هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی
همچنین حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران میگوید: در هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در زمینه محصولات مرتبط به عفاف و حجاب، این محصولات با بیش از 50 درصد تخفیف به دانشجویان ارائه میشود.
به گزارش آنا، هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از 18 تا 27 ماه جاری در بوستان گفتوگو برگزار میشود.
انتهای پیام/