دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1398 - 13:02
نظام‌آبادی در گفتگو با آنا:

145عنوان کتاب جدید از سوی انتشارات دانشگاه تهران عرضه شد

مسئول انتشارات دانشگاه تهران گفت: از یک هزار و 800 عنوان کتاب عرضه‌شده در نمایشگاه امسال، 145 عنوان کتاب چاپ اولی هستند.
کد خبر : 376523
1512391685-55.jpg

 منصور نظام‌آبادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره قدمت دانشگاه تهران در حوزه نشر گفت: مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران با قدمت 70 سال، نخستین ناشر دانشگاهی است و متولی چاپ و نشر کتاب‌های دانشگاهی و منابع درسی دانشگاهی در کشور محسوب می‌شود. دانشگاه تهران در تمام دوره‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور داشته است و  دانشجویان و دانشگاهیان بیشترین استقبال را از غرفه دانشگاه تهران داشته‌اند. 


وی افزود: در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حدود یک هزار و 800 عنوان کتاب آورده‌ایم که از این مجموعه 145 عنوان کتاب چاپ اولی هستند. این کتاب‌ها در سال 97 و ابتدای 98 چاپ شده ‌اند و برای نخستین بار در نمایشگاه عرضه می‌شوند.


مسئول مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران اظهار کرد: انتشارات دانشگاه تهران در هفت گروه علوم انسانی، علوم اجتماعی رفتاری، گروه کشاورزی محیط زیست، گروه پزشکی-دامپزشکی، گروه فنی و مهندسی، گروه هنر و معماری و شهرسازی فعالیت دارد که در تمام این حوزه‌ها کتاب‌های جدید را در نمایشگاه عرضه کرده‌ایم.


نظام‌آبادی افزود: علاوه‌ بر ارائه 145 عنوان کتاب جدید،  تعداد زیادی از کتاب‌های چاپ قدیمی‌ را که سال‌ها عرضه نشده  یا چاپ نشده یا در بازار نایاب بود را نیز تجدید چاپ کردیم و در نمایشگاه امسال عرضه می‌کنیم. اکثر این کتاب‌ها در رشته علوم انسانی هستند.


مسئول مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران بیان کرد: انتشارات دانشگاه تهران در اقدامی نوآورانه، کتاب‌های خود را در نسخه الکترونیک نیز عرضه کرده است. نسخه کتاب‌خوان الکترونیک را با همکاری شرکت فیدیبو و نسخه الکترونیک را از طریق کتاب‌خوان اختصاصی دانشگاه تهران و کتاب‌خوان فیدیبو عرضه می‌کنیم.


وی درباره استقبال از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: نمایشگاه امسال با استقبال خوبی شروع شد و امیدواریم استقبال بیشتر شود تا کتاب‌های بیشتری را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.


نظرآبادی با اشاره به اهمیت یارانه‌ای که دولت به دانشجویان و کتابخانه‌ها می‌دهد، خاطر نشان کرد: اگر این یارانه در زمان مناسب توزیع شود، می‌تواند خرید کتابخانه‌ها، به‌خصوص کتابخانه‌های دانشگاهی را تسهیل کند. 


انتهای پیام/4108/4021/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته