هدف نخست سراهای نوآوری بالا بردن سرعت تجاریسازی است
حامد افشاری در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به جامعیت سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: سراها دیگر حالت جامعیت خواهند داشت، بهطوری که همه پارکهای واحد، مراکز رشد، علم و فناوری و واحدها و هستهها را زیرمجموعه خود قرار خواهند داد.
مدیرکل کارآفرینی و تجاریسازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: هستهها و واحدهای فناور با استقرار در سراها، انواع بسترهای آموزشی، بسترهای خدمات فناوری، بسترهای مشاورهای، بسترهای منتورینگ، بسترهای بازاریابی و بازارسازی را میتوانند در دسترس داشته باشند و فردی که ایدهای دارد، میتواند ایده خودش را بپروراند.
افشاری، سراهای نوآوری را بستری برای تجاریسازی محصول دانست و افزود: دانشگاهیان چون بیشتر در محیطهای علمی قرار دارند، با ادبیات بازار تقریباً غریبه هستند. سراها، بستری است که زبان تجارت را وارد محیطهای علمی میکند.
وی بیان کرد: در سراهای نوآوری خلاقیتها و نوآوریهایی که افراد دارند، شکوفا میشود؛ در کنار آن فناوران با زبان تجارت و زبان بازار نیز آشنا میشوند و میتوانند مسائل و حرفه تجاریشان را خیلی سریعتر به مقصد و تولید ثروتی که مد نظرشان هست، برسانند.
مدیرکل کارآفرینی و تجاریسازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره هدف و غایت نهایی سراهای نوآوری تصریح کرد: سراها میتوانند با اهدافی از جمله بالا بردن سرعت تجاریسازی و افزایش نرخ موفقیت ایدهها تأثیر بسزایی در کسبوکارها داشته باشند. یعنی فرض کنید اگر تا حالا 50 درصد ایدهها شکست میخوردند، بتوانیم این نرخ شکست را کمتر کنیم و نرخ موفقیتها را بیشتر کنیم.
افشاری در پایان خاطرنشان کرد: سراها در کنار افراد قرار میگیرند تا کمک کنند نرخ فعالیتها بالا برود و زمان تجاریسازیها کاهش پیدا کند. به کمک سراهای نوآوری، افرادی که ایدههای خود را به دانشگاه میآورند، سریعتر میتوانند ایدههای خودشان را تجاری کنند.
انتهای پیام/4116/خ
انتهای پیام/