فضلینژاد خاطرنشان کرد: در فقه سیاسی و حکومتی با فقر نظری مواجه هستیم؛ دیوید هیوم 6 صفحه در مورد عدالت نوشته و هزاران مقاله در بحث این نظریه نوشته شده است. همچنین شهید بهشتی میفرمایند دین برابر با عدل است، لیکن در دانشگاهها و حوزه به مسئله عدالت خوب پرداخته نشده است و نیز مقام معظم رهبری میفرمایند در مسئله عدالت هنوز کار بسیار است و نیز میفرمایند باید دهه پنجم دهه عدالت باشد. فرهنگی که مقام معظم رهبری در عدالت ترویج میکند، متأسفانه در بدنه دیوانسالاری کشور راه نیافته است.
سردبیر برنامه تلویزیونی شوکران تصریح کرد: این جنبشها باید به کاربستهای نظری، انضمامی و عملی تبدیل شود و در نهایت شعله جنبشهای عدالتخواه خاموش نشود. انحراف در عدالتخواهی وقتی بهوجود میآید که دچار فقر تئوریک در عدالت شویم.
وی خاطرنشان کرد: برخی از انقلابیهای محافظهکار دوگانه عدالت و ولایت را مطرح میکنند و برخی میگویند ما مگر انقلاب کردیم برای شکم و رفاه مردم؟ باید گفت که اتفاقاً امام(ره) در اهداف اولیه انقلاب به فکر رفاه مردم بودند. با رجوع به بیانات امام(ره) از 6 آبان 56 تا 6 مرداد 66 و بررسی کلیدواژه رفاه، میتوان دریافت که اولویت امام(ره) در انقلاب، رفاه بود. ازجمله امام(ره) در جملهای میفرمایند خداوند اراده کرده که مستمندان مرفه باشند...
فضلینژاد افزود: تئوریسینها در مورد عدالت انبیا چه میگویند؟ اندک فیلسوفان عدالت را هم خودمان منزوی کردهایم. اگر صدا و سیما برای عدالت ارزش بیشتری قائل بود امروز برخیها در ستیز با هم نبودند.
سردبیر برنامه تلویزیونی شوکران تصریح کرد: امام(ره) میفرماید این فقرا عیار خدا هستند. نمیشود که الان مسائل طاغوت اجرا شود و یک دسته افراد مرفه در بالا بنشینند و یک عده هم زاغهنشینها از پایین نظاره کنند...
وی افزود: از ابتدای انقلاب حاشیهنشینی در شهرهایی مثل مشهد و تهران افزایش یافته است که اگر پیشبینیهای امام(ره) در تحقق عالم تمدنی را قبول داریم، باید هشدار 31 سال پیش امام(ره) درخصوص اختلاف طبقاتی را جدی بگیریم. امام(ره) با سرمایهداری ریشدار در ستیز بود و میفرمود: آخوند فاسد از ساواکی بدتر است و در سخنرانی 29 تیر 67 فرمود هیچ چیز زشتتر دنیاگرایی عالمان دینی نیست.
فضلینژاد افزود: آیا رسانههای ما در طول این سالها یکبار بیانات امام(ره) در حوزه عدالت را پخش کردهاند؟
سردبیر برنامه تلویزیونی شوکران خاطرنشان کرد: معماری این دیوانسالاری هزار فامیل را هاشمی رفسنجانی پایهگذاری کرد درصورتیکه امام(ره) در مقابل تسلط این فامیلسالاری باید ایستاد. برخورد گزینشی با فساد و گسترش فساد، اشتباهاتی است که موجب ضعف انقلاب خواهد شد. برخلاف نظر امام(ره) با عدالتخواهی برخورد قبیلهای و گزینشی شده است.
وی تصریح کرد: فساد فراجناحی شده، مبارزه فراجناحی میطلبد و باید روزنامهنگاران حامی عدالت باشند و نباید بیطرفی رسانهای پیش بگیرند. باید دانست ادعای بیطرفی، ابزاری است برای پایان دادن به گزارش صادقانه و یک گزارش صادقانه نمیتواند به نتایج مهم منتج نشود.
فضلینژاد افزود: اگر مسئولان از پوسته محافظهکاری رد نشوند، جوانان عدالتخواه منتظر دیگران نخواهند شد و به راه خود ادامه خواهند داد.
سردبیر برنامه تلویزیونی شوکران خاطرنشان کرد: از یک دهه پیش سرمایهداری ریشدار آمد تجدید بنای تئوریک کند. در هفتهنامه شهروند در 23 تیر 87 محمد قوچانی مقالهای مینویسد با عنوان «زندهباد سرمایهداری» و در آن خاطرنشان میکند پیامبر(ص) بدون حمایت سرمایهداران موفق نمیشد، لذا دین و نظام سرمایه در ارتباط با هم هستند.
وی بیان کرد: همین نظریهپردازی در مورد سرمایهداری خوب و بد از سال 85 و 86 توسط جریان کارگزاران شکل گرفت که این نظریات در دولت روحانی هم پی گرفته شده است.
فضلینژاد ادامه داد: سرمایهداری رفاقتی و رانتی، آبروی لیبرالیزم را هم برده است. سرمایهداری ریشدار همه مضرات و آفات لیبرالیزم را دارد و هیچیک از مواهب آن را ندارد. جریان عدالتخواه باید فشار را بر محافظهکاران آنقدر افزایش دهد که آنها بر سر دوراهی قرار بگیرند. همچنین جوامع دانشگاهی باید در مورد فقر تئوریک در حوزه عدالتخواهی کار کنند.
سردبیر برنامه تلویزیونی شوکران درخصوص مصادیق سرمایهداری ریشدار افزود: روی اول سکه سرمایهداری ریشدار، کارگزاران و شخص هاشمی رفسنجانی بودند و روی دوم سکه نیز جریان راست و حزب مؤتلفه.
انتهای پیام/
انتهای پیام/