دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1397 - 12:19
دانشجو نگار/9؛

سلامت جامعه و رسیدن به یک نظام سلامت کارآمدتر دغدغه دانشجویان است

دغدغه‌های روزمره از نظر دانشجویان علوم‌پزشکی در سه دسته خلاصه می‌شود که دسته اول مشکلات صنفی، دسته‌ دوم بعد از فارغ التحصیلی و دسته‌ سوم نیز سلامت جامعه است.
کد خبر : 354707
Untitled.png

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دغدغه‌های روزمره مربوط به دوران دانشجویی به سه دسته تقسیم می‌شود که دسته اول مانند خوابگاه غذای مناسب شهریه‌ دانشگاه کیفیت آموزشی امتحان نمره ، قبولی و... و دسته‌ی دوم دغدغه‌های دوران بعد از فارغ‌التحصیلی است مانند اشتغال، مسکن، ازدواج... و دسته‌ی سوم‌ نیز فراتر از فردیت دانشجو، دغدغه‌ی فردای بهتر برای سلامت جامعه و رسیدن به یک نظام سلامت کارآمدتر است.


با ورود دانشجو به دانشگاه، اضطراب امتحان، نمره قبولی‌، مشروط شدن، ازدواج دانشجویی، کار دانشگاهی و در آخر بیکار ماندن، از دغدغه‌ فکری یک دانشجو است.


این یادداشت به قلم لیلا بیرونی فارغ‌التحصیل رشته مامایی جندی‌شاپور اهواز در شماره هفدهم نشریه علمی، فرهنگی و اجتماعی علوم پزشکی لرستان «فاس» منتشرشده است که در ادامه می‌خوانید:


همانند مردم عادی موضوع بیکاری در رأس امور دانشجویان قرار دارد. بیکاری علل و دلایل زیای دارد که دولت‌ها به‌منظور جلب نظر مردم و اخذ‌‌ رأی جامعه در زمان تبلیغات انتخاباتی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود را پرداختن به مسئله بیکاری جوانان و اشتغال اعلام می‌کنند.


دانشگاه‌ها به‌صورت رقابتی بدون در نظر گرفتن بازار کار فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی به جذب دانشجو می‌پردازند به‌نحوی‌که یا پذیرش میلیونی دانشجو تا چند سال متوقف شود یا اینکه فرصت‌های جدید شغلی برای ورود افراد به بازار کار یا کارآفرینی فراهم گردد.



مادامی‌که دانشگاه به‌عنوان باجه‌ی عابر بانک جهت رقابت‌های واهی و جذب حداکثری پول به دانشجو می‌نگرد و مقدس‌ترین مکان علم‌آموزی تنها به فکر پول است، برای فارغ‌التحصیلی که تمام امید و انگیزه کارکردن در رشته‌ی تحصیلی خود را دارد و درنتیجه هیچ انتظاری برای پیشرفت نباید داشت.


درحالی‌که بازار کار با سیل تقاضاهای شغلی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی روبرو است و وضعیت بیکاری وخیم‌تر می‌شود که هیچ فرماندهی در اشتغال وجود ندارد. در بازار کار برخی به دلیل داشتن تخصص‌ها و مهارت‌های ویژه و یا گاهی شانس، رانت و موارد ازاین‌دست که فوراً جذب بازار کار می‌شوند ولی با شرایط فعلی برخی آمادگی ورود به بازار کار با شرایط حاضر را ندارند و به دلیل بالا بودن میزان تقاضاهای کار، بیکاری آن‌ها طولانی‌مدت می‌شود.


انتهای پیام/4107/4108/ 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته