استفاده از دانشگاه، خانواده و رسانه برای حل معضلات فرهنگی
حجتالاسلام والمسلمین فرجالله هدایتنیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در همدان درباره اثربخشی برنامههای معارفی در کشور بهویژه در رسانه ملی اظهار کرد: برنامههای معارفی رسانه ملی از جمله «آفتاب شرقی» و «سمت خدا» در میانه روز و زمانی که اغلب زنان خانهدار و بازنشستهها مخاطب این برنامه هستند، پخش میشود و اثربخشی چندانی ندارد.
وی افزود: برنامههایی که در قالب سخنرانی و گفتگومحور از صداوسیما پخش میشود هم اثربخشی چندانی ندارد و متأسفانه در برخی از تولیدات پرمخاطب صداوسیما شاهد معرفی الگوهای منفی از آنتن شبکههای ملی هستیم.
ارتباطی بین کارشناسان مذهبی و تهیهکنندهها ایجاد نشده است
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد: هنوز ارتباطی بین کارشناسان مذهبی و تهیهکنندههای برنامههای پرمخاطب رسانه ملی ایجاد نشده است و این ارتباط ضعیف موجب شده که از فرصت در اختیار برای افزایش سواد زناشویی زوجین کمتر بهرهبرداری شود.
این کارشناس رسانه مطرح کرد: از فرصتهایی که در خانواده، دانشگاه، خدمت سربازی و رسانه در اختیار داریم بهنحو شایستهای بهره نبردهایم و چگونه میتوان انتظار داشت یک درس دو واحدی در دانشگاه سواد زندگی مشترک را به جوانان انتقال دهد.
هدایتنیا توضیح داد: باید از فرصتهایی که در اختیار داریم کمال استفاده را برده و از دانشگاه، خانواده و رسانه برای حل معضلات فرهنگی استفاده کنیم.
وی تأکید کرد: اگر روحانیون مساجد آموزش ببینند، میتوانند پیش و پس از ازدواج در امر اطلاعرسانی به جوانان بسیار مؤثر باشند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: کتاب، دانش و جمعیت خانواده در دانشگاه بیشتر بر پایه مباحث نظری است و اثربخشی چندانی ندارد.
انتهای پیام/4078/4103/4062/ن
انتهای پیام/