دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1397 - 10:00
موسوی مطرح کرد:

تلاش شبکه‌های معاند برای ایجاد شبهات تخصصی

دبیر انجمن علمی-دانشجویی معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق(ع) گفت: رسانه‌های ضد انقلاب، شایعات، دروغ‌های هدف یافته و تخصصی را وارد زندگی مردم می‌کنند.
کد خبر : 349643

سید مهران موسوی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد:  نشست اکران، نقد و بررسی مستند «بهتان برای حفظ نظام»، تولید شده توسط شبکه «BBC فارسی» در دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) با همت و همکاری انجمن علمی-دانشجویی معارف اسلامی و حقوق برگزار شد. 


وی افزود: برنامه «مستند بهتان برای حفظ نظام»، دارای جنبه‌های فقهی، سیاسی و حقوقی است و اختلاف نظری در ماهیت این برنامه، بین اساتید هر حوزه وجود داشت. بطوری‌که همه اساتید بر فقهی و سیاسی بودن برنامه اتفاق نظر داشتند. برآورد ما با توجه به سابقه چند ساله کار در حوزه علوم انسانی این است که نمی‌توان تفکیکی بین رشته‌های علوم انسانی قائل شد و بین تمام این رشته‌ها ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. لازم بود یکی از دانشکده‌ها جلسه‌ نقد و بررسی این مستند را برگزار می‌کرد زیرا انتشار نقد و بررسی آن نیاز عمومی جامعه بوده و این اقدام نباید بدون پاسخ می‌ماند. 


دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) ادامه داد:  در این مستند به تحلیل‌های سطحی اکتفا کرده بودند، در سال های اخیر شبکه های BBC و رسانه‌های ضد انقلاب به اثبات رساندند که دنبال برنامه‌های تخصصی‌تر جهت دشمنی با نظام هستند. شایعات، دروغ‌های هدف یافته و  تخصصی را وارد زندگی عامه مردم می‌کنند. سنگ‌اندازی آسان است اما سعی در برداشتن آن و پاسخ‌گویی به این شایعات و سؤالات سخت و زمان‌بر است. در همین خصوص بایستی هر چه سریع‌تر پاسخ این مستند داده می‌شد لذا نشست اکران، نقد و بررسی این مستند توسط انجمن علمی-دانشجویی معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) برگزار شد و از دکتر محمد‌صادق کوشکی، استادیار گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران جهت نقد و بررسی این مستند دعوت به عمل آوردیم.


موسوی در ادامه افزود: یکی از مبناهای فتنه جدید این است که شبکه‌های معاند شبهات تخصصی و تحریفات فقهی، سیاسی و حقوقی را به اذهان عامه مردم که آگاهی دقیقی از مبانی فقهی و حقوقی ندارند، القاء کنند. تلاش سال‌های اخیر شبکه‌های معاند همانند BBC‌ در دعوت از کارشناسان هدف‌دار، نشان از کار تخصصی و علمی فعال‌تر در دشمنی با نظام است. دانشجو به عنوان مؤذن جامعه باید بسیار آگاه باشد، زیرا نوک پیکان شبکه‌های معاند مغز متفکر دانشجو را هدف قرار داده است. به همین علت، دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) با تفکر انقلابی و جنبه‌های فقهی و دینی خود، بر خود لازم دیدند تا زودتر از همه اقشار در پاسخگویی به این تحریفات دست‌به‌کار شوند. متأسفانه در این چند هفته که این مستند اکران شد به غیر از چند مصاحبه سطحی از هیچ یک از جوامع علمی پاسخ محکمی دیده نشده است. 


وی در پایان در خصوص وظیفه تشکل ها در بصیرت‌افزایی جامعه تصریح کرد: حدود 40 سال است که تجربه کسب کرده‌ایم و در زمینه‌های مختلف اساتید کار تبلیغی انجام داده‌اند. با این وجود می‌توانند روشنگری نموده و نقش بصیرت‌افزایی داشته باشند. جوان‌ها باید علمدار جریان بصیرت‌افزایی باشند زیرا آینده این کشور را جوان‌ها می‌سازند. در جبهه‌ی مقابل هم دشمن سعی کرده از نیروهای جوان‌ و مجامع علمی استفاده سوء نماید. اگر جوامع علمی را از مفاهیم صحیح اسلامی پر نکنیم دشمن نفوذ خود را اعمال خواهد کرد.  


انتهای پیام/4107/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته