اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای احصای نظام موضوعات
سعیده ابراهیمیاصل در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در اثنای نمایشگاه دستاوردهای فناوری و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به تنوع محصولات موجود در غرفه دانشگاههای آزاد استان آذربایجانشرقی گفت: بیش از 25 محصول در غرفه استان آذربایجانشرقی ارائه شده است که حاصل رهیافتهای علمی استادان و دانشجویان و واحدهای فناور دانشگاههای آزاد اسلامی استان است.
مدیر مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اظهار کرد: با شناسایی طرحهای دانشبنیان ذیل حوزه نانو و هدایت آنها بهسمت تولید محصولات دانشبنیان و نمونههای اولیه قدمهای موثری برداشته شده و برخی محصولات را نیز که مراحل اولیه را طی نموده بودند، بهسمت تجاریسازی سوق داده شده است.
ابراهیمیاصل ادامه داد: با رصد نیازهای صنعت در استان و ارجاع این نیازمندیها به اعضای هیئتعلمی و پژوهشگران بهدنبال مسئلهمحوری و حل مشکلات صنایع هستیم، در این راستا جلساتی با اتاق بازرگانی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شده است.
وی با تأکید بر تاثیر ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: جلساتی با اتحادیه قطعهسازان و کفاشان و صنایع غذایی برگزار شده است، تا پژوهشگران و استادان در راستای حل این مشکلات حرکت بکنند.
مدیر مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: درحال رایزنی برای عقد قرارداد همکاری با وزارت نیرو و پالایشگاه نفت هستیم که طی روزهای آتی محقق خواهد شد.
ابراهیمیاصل با ذکر این نکته که، نگرش دانشگاه آزاد بهسمت حل مشکلات صنعت است، تصریح کرد: با برگزاری جلسات متعدد با ارگانهای مختلف و صاحبان صنایع، دغدغهمندی خود را در راستای حل چالشهای آنها اثبات کردهایم.
وی با اشاره به نظام موضوعات طرح شده برای واحد تبریز اظهار کرد: موضوعات چالشهای دریاچه ارومیه و صنعت چرم کفش مأموریتهایی است که برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز درنظر گرفته شده است که در ذیل این موضوعات دو جلسه با اتحادیه کفاشان برای احصای چالشهای اولیه صنعت چرم برگزار شده است.
ابراهیمیاصل افزود: در حوزه دریاچه ارومیه نیز کارگروهایی تشکیل و جلساتی با ارگانهای مرتبط برگزار شده است که نتایج آن اعلام خواهد شد.
مدیر مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با اشاره به تاثیرهای نمایشگاه پژوهش و فناوری در شکلگیری کسب و کارهای دانشبنیان اظهار کرد: تشکیل نمایشگاه قدم نخست است و بعد از نمایشگاه مسئولیت بیشتر میشود و باید در راستای حمایت از پژوهشگران غالب انرژی مدیران، صرف ارتباطگیری با صنعت و بازاریابی محصولات دانشبنیان گردد.
ابراهیمی در پایان تصریح کرد: اگر محصولات دانشبنیان واحدهای فناور فقط از سوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مورد استفاده و حمایت قرار گیرد، برای شکلگیری کسب و کارهای دانشبنیان قدم بزرگی محسوب شده و برای شروع یک حرکت اقتصادی کافی خواهد بود.
انتهای پیام/4116/
انتهای پیام/