دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واحدهای استان کرمان ملزم به ارائه حداقل یک طرح دانش‌بنیان شدند

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در کمیته تخصصی پژوهشی استان کرمان خواستار ارائه حداقل یک طرح دانش‌بنیان و اخذ مجوزهای لازم آن تا پایان سال 94 از سوی واحدهای دانشگاهی استان کرمان شد.
کد خبر : 34110

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر بابک آل طه در جمع معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی عمده‌ترین محور فعالیت دانشگاه را اجرای راهبردهای پژوهشی دانست و اظهار کرد: اقتصاد و فعالیت‌های دانش‌بنیان، سامانه آزمایشگاهی همکار(ساها) و ایجاد شهرک‌های فناوری(شفا) نشان‌دهنده اهمیت رویکرد جدید دانشگاه به طرح‌ها و فعالیت‌های حوزه پژوهشی است.


وی فعالیت‌های پژوهشی واحدهای دانشگاهی را ملاک ارزیابی عملکرد مسئولان دانست و ادامه داد: از معاونان پژوهشی توقع داریم علاوه بر فعالیت‌های سابق این حوزه در رویکرد جدید دانشگاه نیز عملکرد چشمگیری داشته باشند.


آل طه با توجه به ایجاد شهرک فناوری در کرمان خواستار تسریع واحدها در اطلاع‌رسانی و تکمیل سامانه ساها از سوی حوزه پژوهش و فناوری واحدهای دانشگاهی شد.


در ادامه رئیس دبیرخانه هیات امنای استان کرمان نیز خواستار رصد عملکرد شرکت‌های فناور فعلی و بازنگری در مجوزهای شرکت‌های غیرفعال شده و ادامه داد: طبیعتا باید عملکرد آنها بررسی شود و پیگیری کنیم تا واحدهایی که نتوانستند مراکز را راه‌اندازی کنند سریع‌تر موفق شوند.


دکتر محمود آقاجانی همچنین خواستار انتقال تجربیات واحدهای دارای مرکز به واحدهای جدید و رایزنی مسئولان دانشگاه با روسای پارک فناوری استان، نمایندگان و مسئولان استان شد.


رئیس شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه آزاد استان کرمان هم حضور دبیر هیات امنای استان در این شورا را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: حضور مسئولان در جلسات این شورا نشان‌دهنده اهمیت آنها به مباحث پژوهشی است.


دکتر علی امیری با توجه به طرح تجمیع 2 افزایش کیفیت طرح‌های پژوهشی، کاهش هزینه‌های طرح‌ها از طریق نظارت مستمر، انجام طرح‌ها با توجه به خروجی و سودمندی برای مجموعه کشور و دانشگاه و کاهش بروکراسی اداری در طرح‌های پژوهشی را از مهمترین اهداف این کمیته دانست.


تبیین بخشنامه اخیر سازمان مرکزی از سوی مهندس امیررضا زریسفی عضو هیات علمی واحد و مدیر مرکز رشد و واحدهای فناوری زرند و ارائه گزارش راه‌اندازی و عملکرد مراکز رشد واحدها از سوی معاونان پژوهشی واحدها، بررسی مشکلات واحدها و ارائه راهکار در زمینه راه‌اندازی سامانه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و همچنین بررسی مشکلات واحدها در زمینه پایان‌نامه‌های دانشجویی از مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته