دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1394 - 11:39

عرضه دستگاه‌های سه‌بعدی هولوگرام در فن‌بازار مدیریت شهری + تصاویر

شرکت دانش‌بنیان «سبز فناوران آراد» در نمایشگاه فن‌بازار مدیریت شهری- که هفته پیش توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری برگزار شد- دستگاه‌های هولوگرام خود را با نام 3D Pixels معرفی کرد.
کد خبر : 33431

نسترن صائبی، گروه علم و فناوری آنا- مهدی مهابتی، مدیرعامل این شرکت، دانش‌آموخته رشته مهندسی برق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بیان می‌کند که حدود 11 فارغ‌التحصیل رشته‌های برق، الکترونیک، اپتیک، کامپیوتر و انیمیشن برای ساخت این دستگاه‌های هولوگرام همکاری کرده‌اند.


وی درباره این نمایشگرهای سه‌بعدی گفت: «فناوری 3D Pixels نوعی سیستم تصویرساز سه‌بعدی در زمره رسانه‌های فوق مدرن Indoor محسوب می‌شود که با تلفیق انعکاس‌های نوری در یک فضای سه‌بعدی وقعی اشکال مختلفی با موضوعات دلخواه گرافیکی ایجاد می‌کند».


وی افزود: «این فناوری با تلفیق دنیای مجازی با فضای سه‌بعدی واقعی جذابیتی فوق تصور مخاطبان ایجاد می‌کند. هر موضوع رسانه‌ای اعم از محصولات تجاری، آثار هنری، تندیس‌های معروف، اشیای تاریخی و لوکس، بناهای خاص، لوگوهای سه‌بعدی را می‌توان با فناوری تری‌دی پیکسلز کاملا منطبق با واقعیت شبیه‌سازی‌ کرد و در یک فضای سه‌بعدی به صورت معلق در فضا به نمایش درآورد».


به گفته وی، نمایشگرهای تری‌دی پیکسلز به فراخور کاربردهای مختلف در ابعاد و اندازه‌های متعدد تولید می‌شوند.


مهابتی عنوان کرد: «محصولات 3D Pixels شامل چند سری محصول است که سری‌های Romance یا چهار وجهی یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین آنهاست. این سری از محصولات به صورت سه‌طرفه بوده و مخاطبان می‌توانند از سه وجه به تماشای محتوا بپردازند. این سری از محصولات به دلیل ظرافت در طراحی و زیبایی سازه یک محصول دکوراتیو نیز محسوب می‌شوند و برای نمایش محتوای لوکس و پرزنت محصولات ظریف بسیار مناسب هستند. سری‌های رومنس دارای زاویه دید 270 درجه هستند».



به گفته وی، این دستگاه‌ها برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند، به صورت مجازی و در یک فضای کاملا مجازی، اشیاء را به صورت سه‌بعدی نمایش می‌دهتد و به راحتی می‌تواند در پشت ویترین‌ها به عنوان یک رسانه تبلیغاتی قوی و حتی برای نمایش یک ساعت سه‌بعدی مورد استفاده قرار گیرد.


وی گفت: «این دستگاه‌های هولوگرام سه مدل دارند: یک وجهی، سه‌بعدی و چهار وجهی».


مهابتی همچنین گفت: «دستگاه یک وجهی یا Magical 24 از محصولات 3D Pixels است که به صورت یک‌طرفه است و با طراحی بی‌نظیر و فضای نمایشی وسیع‌تر نسبت به سایر سری‌ها کاربردهای تبلیغاتی گستره‌ای می‌توانند داشته باشند. این سری از محصولات برای پرزنت‌های صنعتی، نمایش انواع محصولات و پروسه‌های تولید با سناریوهای متنوع بی‌نظیرند. سری مجیکال در ابعاد مختلف با دو نوع عمودی (Vertical) و افقی (Horizontal) تولید می‌شوند که نوع عمودی با ابعاد بزرگ برای پرزنت‌های عمرانی نظیر نمایش برج‌های بلند با جذابیت شگفت‌انگیزی همراه است».



وی افزود:‌ »این سیستم با سیستم‌عامل آندروید کار می‌کند؛ به این معنی که می‌توان از طریق موبایل تصویری را گرفت و آن را به دستگاه منتقل کرد. دستگاه به واسطه یک سری الگوریتم‌های خاص، تصویر را رندر می‌کنند و آن را به شکل سه‌بعدی درمی‌آورند».


وی عنوان کرد: «همه سری‌های محصولات 3D Pixels بنابه درخواست کاربران می‌توانند مجهز به رابط کاربری لمسی برای کنترل نمایش محتوا شوند. رابط کاربری لمسی این امکان را به مشتریان می‌دهد که به کنترل محتوای نمایشی بپردازند و تصاویر سه‌بعدی محصولات دلخواه خود را تماشا کنند».


به گفته وی، این دستگاه‌ها برای پرزنت محصولات، نمایشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و مراکز خرید کاربرد دارند. این محصولات بسته به نوع قابلیت از حدود 11 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان قیمت دارند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته