دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1397 - 11:23
وزیر علوم تأکید کرد:

ضرورت رشد خلاقیت‌های دانشجویان در زمینه قرآن پژوهی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: افزایش رشد خلاقیت‌ها در زمینه قرآن‌پژوهی سبب علاقه‌مندی بیش از پیش جوانان به قرآن و عترت می‌شود.
کد خبر : 326346

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت  علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی  صبح امروز در مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت آغاز امامت ولیعصر (عج) و ایام ماه مبارک ربیع‌الاول اظهار کرد: ماه ربیع، ماه فخر و سرور مسلمین به مناسبت قدوم مبارک پیامبر رحمت است و به‌خصوص ایامی که در کشور به‌عنوان «هفته وحدت» نام‌گذاری شده را باید در سطح دانشگاه‌های کشور و همه دوستداران قرآن و عترت بسیار بزرگ و گسترده جشن بگیریم تا یکی از محورهای وحدت مسلمین در جهان قرار گیرد.


وی با اشاره به مانور فرهنگی بزرگ در ایام اربعین حسینی که با حضور پررنگ دانشجویان و دانشگاهیان کشور همراه بود، تصریح کرد: همه ناظران اعم از دوستان و افرادی که خیلی با مسلمانان و شیعه رابطه خوبی ندارند، اعتراف و اذعان داشتند که این همایش مردمی بی‌نظیر، جزو معدود همایش‌هایی است که در دنیای امروز امکان وقوع آن بدون دخالت و هدایت یک مجموعه دولتی فراهم شده است.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های بزرگی را به برکت اسلام و اهل بیت (ع) در کشورمان به‌خصوص در بین شیعیان وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها را قدر بدانیم و از آنها برای اعتلا، عظمت و مجد اسلام بهره گیریم.


غلامی خاطرنشان کرد: سی‌و‌سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور یکی از قدیمی‌ترین و مستمرترین جشنواره‌های ملی دانشگاهی است که جا دارد از بانیان و مجریان این مراسم قدردانی کنم.


وی عنوان کرد: این جشنواره به دنبال قدردانی و حفظ امانت پیامبر اکرم (ص) است؛ لذا نام این جشنواره به نام «جشنواره قرآن و عترت» در واقع امانت‌داری است که پیامبر گرامی اسلام برای مسلمانان به جا گذاشته و شما جوانان عزیز، استادان و مربیانی که در کنار جوانان حضور دارید این امانت را باید به‌ خوبی در این زمان و مکان پاس بدارید.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: مسلمانان و پیروان دین مبین اسلام و شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) نکته‌ای را باید همواره به یکدیگر گوشزد کنیم و آن این است که پیامبر اعظم (ص) در توضیح دلیل بعثت فرمودند: «مبعوث شده‌ام تا مکارم اخلاقی را به کمال برسانم»؛ پس هر کاری در ذیل نام شریف دین اسلام و به‌عنوان شیعه انجام می‌دهیم باید چارچوب اخلاقی آن رعایت شود و همواره خود را در قابی از اخلاق اسلامی ببینیم و حفظ کنیم.


غلامی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام این مهم را به خوبی انجام دادند، چنانچه خداوند در وصف ایشان فرمودند: «شما بر خلق عظیم هستید» افزود: اگر این محور را به‌عنوان «عروة الوثقی» چنگ زنیم و اخلاق را که هدف غایی دین مبین اسلام است، بین جامعه و دنیا به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد توصیه، عمل و حفظ کنیم تا عالم‌گیر شود و با ظهور حجت خدا حضرت ولیعصر (عج) این وعده الهی محقق خواهد شد.


به گفته غلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مجموعه معاونت فرهنگی این وزارتخانه با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، تمام توان خود را در راستای زمینه‌سازی جهت رشد فضائل دینی در سایه قرآن و الگوهای عترت پیامبر گرامی به کار گرفته است.


وی افزود: توسعه فهم و تدبر در قرآن برای مجموعه دانشگاهیان، استادان و دانشجویان، افزایش رشد خلاقیت‌ها در زمینه قرآن‌پژوهی و همچنین فعالیت‌هایی که به صورت داوطلبانه بین دانشجویان در قالب کانون‌های قرآن و عترت صورت می‌گیرد، سبب علاقه‌مندی بیش از پیش جوانان به قرآن و عترت می‌شود.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: برگزاری چنین نشست‌ها و جشنواره‌هایی، نمود این مهم را در دید و محضر مردم قرار می‌دهد تا بدانند دانشجویان و جوانان این مرز و بوم از علاقه‌مندان به قرآن و عترت هستند و ظرفیت‌های فراوانی برای اعتلای این علاقه‌مندی‌ها در بحث قرآن، تلاوت، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های قرآنی دارند.


غلامی گفت: سی‌و‌سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، جشنواره‌ای ارزشمند و سترگ و به‌عنوان «نماد هم‌گرایی در حوزه آموزش عالی کشور» است و مجموعه گرانقدری از دانشجویان مراکز آموزش عالی مختلف اعم از بخش‌های دولتی، غیردولتی و علوم پزشکی را دور هم جمع کرده است.


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر علوم
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
۰
قران راهنمای بشریت است
هلدینگ شایسته