دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1397 - 14:30
پیشکسوت کشتی آزاد:

فدراسیون کشتی نباید بهانه بیاورد

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد گفت: فدراسیون نباید برای ناکامی تیم ملی کشتی آزاد بهانه‌ ارز ثانویه بیاورد.
کد خبر : 320205
7144512329_10160819423445167_2934258460478406656_o.jpg.jpg

محسن کاوه در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد دور از انتظار تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی مجارستان گفت: آزادکاران ایران در مصاف با حریفان فقط موفق به کسب سه مدال برنز شدند و آنچه نسبت به سال گذشته می‌توانیم بگوییم این است که حرکت روبه‌ جلویی نداشتیم.


وی افزود: متأسفانه با وجود آنکه در مقایسه با پارسال از لحاظ رتبه، عملکرد بهتری داشتیم و سه مدال به‌‌جایِ یک مدال به‌‌دست‌ آمده است ولی فراموش نکنیم که در رقابت‌های مجارستان ما هیچ فینالیستی نداشتیم اما پارسال حسن یزدانی موفق به کسب مدال طلا شد.


سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد یادآور شد: کشتی ما در دو سال اخیر نتوانسته در رقابت‌های جهانی نتایج جالب‌‌توجهی بگیرد. حتماً اشتباهاتی داریم که نتوانسته‌ایم روبه‌جلو برویم. حتی یزدانی که بهترین آزادکار فعلی ما محسوب می‌شود، نتوانست با طراوت کشتی بگیرد. فدراسیون کشتی نباید به‌دنبال بهانه باشد، چرا که دلیل باخت پارسال جوان‌گرایی بود و این نکته مطرح می‌شد که کشتی‌گیران در فرآیند انتخابی به تیم ملی رسیده‌اند ولی امسال باید جواب قانع‌کننده‌ای به مخاطبان داده شود. امیدوارم این مسئله عنوان نشود که ملی‌پوشان کشتی تا روز آخر نگران ارز ثانویه برای اعزام به مجارستان بودند.


وی خاطرنشان کرد: باید نگاهی به برنامه‌ریزی‌ها، اردوها، چیدمان، نوع تمرین‌ها و عدم اعزام به تورنمنت‌های برون‌مرزی داشته باشیم. بدون شک راه‌های اشتباهی رفتیم که نتوانستیم در رقابت‌های جهانی مدال طلا بگیریم. باید به شکلی عمل کنیم که در آینده بار دیگر شاهد ناکامی آزادکاران در مصاف با حریفان نباشیم.


کاوه درباره اینکه مهم‌ترین عامل شکست کشتی‌گیران در رقابت‌های جهانی چه بوده است، گفت: نیاز داریم تا روی یکایک بچه‌ها از لحاظ روحی‌ روانی کار کنیم. اینکه کشتی‌گیران باید در هشت تا 9 ماه از سال در اردو باشند تا حدودی تأثیرگذار است ولی آنچه باعث عقب‌‌افتادگی کشتی‌گیران ما شده است، عدم حضور آنها در مسابقه‌های مختلف است و اینکه آنها در شرایط مسابقه قرار ندارند. تنها حضور در بازی‌های آسیایی کافی نیست و بیشتر نماینده‌های ما در لحظات پایانی نتیجه را به حریفان واگذار کردند. یونس امامی، عزت‌الله اکبری، مجتبی گلیج، مصطفی حسین‌خانی و امیرحسین مقصودی به این دلیل بازنده شدند که نمی‌دانستند در ثانیه‌های آخر چگونه باید با حریفان مقابله کنند.


وی افزود: شرط اول برای آنکه بار دیگر کشتی آزاد ایران به شرایط خوب گذشته برگردد این است که بپذیریم دارای عیب هستیم و سپس برای رفع آن تلاش کنیم. حسن یزدانی سرمایه ملی کشتی ما به این دلیل که در تورنمنت‌های مناسبی شرکت نکرده بود، نتوانست قدرت دیوید تیلور آمریکایی را تخمین بزند و برای همین مغلوب شد. اگر یزدانی در جام یاشار دوغو مغلوب تیلور می‌شد، پی به قدرت حریفش می‌برد و در بوداپست مجارستان بازنده نمی‌شد. حالا هم دیر نشده و یزدانی می‌داند حریف بسیار خوبی دارد که باید برای شکست او در بالاترین سطح کشتی بگیرد.


کاوه در مورد مدال‌های برنز علی کریمی و پرویز هادی نیز گفت: این دو کشتی‌گیر با جسارت کشتی گرفتند و خوشبختانه موفق زمین را ترک کردند. کریمی چون رقیبی مثل جواد ابراهیمی را داشت، در ایران احساس خطر کرد و در دنیا کشتی‌های خوبی گرفت. او می‌تواند در سال‌های آینده مدال طلا را به‌دست آورد. پرویز هادی نیز با وجود اینکه در آخرین سال‌های کشتی‌اش است اما در ایران خودش را اثبات کرد و پس از کنار رفتن کمیل قاسمی که شرایط مسابقه را نداشت، به‌خوبی مقابل یدالله محبی درخشید و توانست در رقابت‌های جهانی به مدال برنز برسد. امیدوارم هادی پیش‌ازآنکه از کشتی خداحافظی کند، بتواند مدال طلای جهان را کسب کند.


انتهای پیام/4048/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته