دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1397 - 15:37
محمدی تأکید کرد:

لزوم تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و شناخت نیازهای صنعت

معاون مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و شناخت نیاز صنایع و جلب اعتماد آنها تأکید کرد.
کد خبر : 319740
IMG_3479.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، عبدالله محمدی عصر روز گذشته در جلسه هم‌اندیشی با حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: سرمایه عظیم کشور فکرها هستند که تحریم ناپذیرند و اگر ما دانشجویان را حمایت کنیم تا ایده‌های خود را عملیاتی کنند، بهترین کار انجام شده است.


وی گفت: اگر بخواهیم پیشرفتی داشته باشیم باید بین صنعت و دانشگاه ارتباط وجود داشته باشد و این یک اصل مسلم است، بعضی‌ها می‌پرسند چرا این ارتباط شکل نمی‌گیرد؟ یا چرا ارتباط ضعیف است؟ و یا حتي بعضی وجود ارتباط را رد می‌کنند.


محمدی افزود: اگر رابطه بین صنایع و دانشگاه بیشتر بود، بسیاری از مشکلات را در صنایع نداشتیم، ساده‌ترین نمونه خودروسازی است که اگر این ارتباط به نحو احسن برقرار بود، الان صنایع خودروسازی صاحب یک برند شده بودند. 


معاون مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: می‌شود گفت که ارتباط به نوعی هست و به نوعی نیست و ما به طرف صنعت می‌رویم؛ اما در این میان حلقه‌های مفقوده هستند که باید دنبال این حلقه‌ها باشیم.


محمدی تصریح کرد: مهم‌ترین حلقه مفقوده شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. دانشگاه قبلاً فقط به بحث آموزش اهمیت می‌داد؛ اما اکنون شرایط فرق کرده است. باید کم‌شدن تعداد دانشجو را به جای تهدید یک فرصت شمرد و در این شرایط  به ارتباط دانشگاه با صنعت بیشتر اهمیت داده شود و از این فضا در راستای ارتباط و پژوهش استفاده کنیم.


وی ادامه داد: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، شناخت نیازهای صنعت و جلب اعتماد از موضوع‌های مهمی هستند که باید توجه به آنها در اولویت قرار گیرند.


معاون مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان از یک طرف نیازهای علمی صنایع را می‌شناسند و از یک طرف با دانشگاه ارتباط دارند و اعضای هیأت علمی آن را مدیریت می‌کنند و می‌توانند این ارتباط را برقرار کنند.


محمدی  بیان کرد: در تعریف مگاپروژه‌ها و نیازهای استان باید دبیرخانه‌هایی تشکیل شود و تلاش برای انعقاد قراردادهای سه‌جانبه بین دولت، صنعت و دانشگاه و قراردادهای دوجانبه بین دانشگاه و صنعت انجام شود.


وی افزود: سرای نوآوری از موضوع‌های مهمی است که رئیس دانشگاه هم به این موضوع اهتمام خاصی دارد و مهم‌ترین نکته در بحث ارتباط با صنعت، تشویق افراد به این موضوع است. 


معاون پژوهش و فناوری واحد اردبیل نيز اظهار کرد: باید رویکردمان را عوض کنیم و خیلی از ایده‌ها وجود دارد که به تنهایی می‌تواند یک واحد را برای همیشه از درآمدهای آموزشی مستقل کند.


فرزاد ستاری به اهمیت ارتباط با صنعت اشاره کرد و ادامه داد: باید از تجربیات همکاران در سایر واحدها نیز استفاده کنیم و هر تجربه از هر کجای دیگر می‌تواند با اضافه‌شدن ایده‌های خودمان باعث شود در استان هم دانشگاه منتفع شود و هم واحدهای صنعتی نفع ببرند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب