دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاد اقتصاد دانشگاه تهران:

نهادهای دولتی در اجرای اقتصاد مقاومتی موفق نبوده‌اند

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از وزارتخانه‌های دولتی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق نبوده‌اند، گفت: با توجه به مشخص بودن شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، نهادهای اجرایی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کوتاهی کردند.
کد خبر : 317085
آلبرت بغزیان.jpg

آلبرت بغزیان درگفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه بسیاری از وزارتخانه‌های دولتی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق نبوده‌اند،گفت: از روزی که مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند، شاخص‌های این سیاست کاملاً شفاف و مشخص بود اما متأسفانه در دولت‌های مختلف شاهد اجرای این سیاست‌ها نبوده‌ایم.


وی با اشاره به اینکه از شاخص‌های مهم اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر تهدیدهای خارجی همچون تحریم است، گفت: به‌عنوان نمونه در حوزه بازرگانی و کشاورزی وقتی با نوسانات ارزی شاهد افزایش ناگهانی قیمت مایحتاج اساسی و مورد نیاز مردم هستیم، چطور می‌توان به مقاوم‌سازی اقتصاد امیدوار بود؟


بغزیان با اشاره به اینکه برای مبارزه با تحریم‌های خارجی در حوزه اقتصاد، اجرای دقیق و شفاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد، گفت: نباید از بیان این نکته مهم غافل شویم که اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌طور کامل و درست درکشور توسط دولت‌های مختلف اجرایی می‌شد، در شرایط کنونی شاهد آثار منفی تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران نبودیم.


استاد اقتصاد دانشگاه تهران اضافه کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به درون‌گرایی و سازندگی کشور از طریق توجه به دانش بومی و توان داخلی اشاره دارد.


این کارشناس حوزه اقتصاد تصریح کرد: اگر هم شرکت معتبر خارجی در حوزه‌های مختلف از صنعت گرفته تا نفت وارد ایران شود، باید مهندسان و متخصصان ایرانی در انتقال تکنولوژی از طریق این شرکت به کشور از هیچ کوششی دریغ نکنند.


بغزیان گفت: متأسفانه نهادهای دولتی و اجرایی در پیشبرد اهداف سازندگی کشور، به موفقیت چشمگیری دست نیافته‌اند که یکی از مهم‌ترین عوامل وقوع این اتفاق بی‌توجهی آن‌ها به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.


استاد اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از وزارتخانه‌های دولتی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق نبوده‌اند، گفت: با توجه به مشخص بودن شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، نهادهای دولتی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کوتاهی کردند.


انتهای‌پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
۰
چه خبر خوبی
هلدینگ شایسته