دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1397 - 15:27
به میزبانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد؛

بیست و یکمین کنفرانس شیمی‌فیزیک ایران

بیست و یکمین کنفرانس شیمی‌فیزیک انجمن شیمی ایران به همت انجمن شیمی ایران و به میزبانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.
کد خبر : 311390

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در آیین گشایش این کنفرانس با اشاره به لزوم حرکت دانشگاه‌ها به‌سوی دانشگاه کارآفرین گفت: برای دستیابی به دانشگاه کارآفرین که مورد نیاز مبرم کشور ماست، باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا علم تولیدی در آزمایشگاه‌ها، تبدیل به فناوری و محصول شده و ثروت‌آفرینی کند.


علی عجمی افزود: سه مؤلفه اصلی و خصوصیت که برای حرکت به‌سوی کارآفرینی از الزامات اساسی به شمار می‌رود عبارت است از دانشگاه، دولت و بخش خصوصی. چنانچه این سه مؤلفه با هماهنگی لازم بتوانند به شکل مطلوبی باهم کار کنند، می‌توان گفت کشور در جهت نیل به اهداف دانشگاه کارآفرین درحرکت است.


عجمی گفت: دولت نقش سیاست‌گذاری و هدایت‌کننده دارد و بخش خصوصی باید با استفاده از دانشگاه‌ها در بخش توسعه و تحقیق سرمایه‌گذاری کند.


در این کنفرانس، محمدعلی زلفی‌گل دبیر انجمن شیمی ایران با تقدیر از رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به سبب حمایت‌های وی از برگزاری کنفرانس‌های سالانه شاخه‌های مختلف شیمی در این دانشگاه، گفت: استادان ما باید دیپلماسی علمی را گسترش دهند و هر عضو هیأت علمی حداقل با یک عضو هیأت علمی خارج از کشور در موضوع کارهای تحقیقاتی ملی و بین‌المللی کار مشترک کند.


زلفی‌گل در ادامه افزود: ۱۲.۵ درصد تولید علم در کشور مربوط به علم شیمی است که رشته شیمی‌فیزیک به لحاظ تعداد، در صدر بوده و نکته مهم این است که ما باید پروژه‌های کاربردی را بیشتر جدی بگیریم تا در زمینه تولید محصول و ایجاد اشتغال، کارهای اساسی صورت بگیرد.


جابر جهان‌بین، دبیر علمی این کنفرانس نیز گفت: این کنفرانس به‌منظور ارتباط هر چه بیشتر دانشمندان شیمی‌فیزیک و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تبادل‌نظر در باره مشکلات پژوهشی، آموزشی، بررسی پیشرفت‌های اخیر این علم در جهان و همچنین ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت برگزار شد.


وی افزود: درمجموع ۳۰۵ مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده بود که از این تعداد، سیصد مقاله بعد از داوری‌ها و ویرایش‌های علمی، موردپذیرش قرار گرفت.


همچنین کارگاه‌های آموزشی آشنایی بامطالعه برهمکنش دارو با ماکرومولکول‌های زیستی با استفاده از شبیه‌سازی دینامیک مولکولی و مطالعه جذب و تخریب آلاینده‌های زیست‌محیطی بر روی نانوذرات دوبعدی با استفاده از محاسبات نظریه تابعی چگالی در این کنفرانس برگزار شد.


در این کنفرانس از دبیران علمی و اجرایی و دکتر محمدحسن انتظاری شیمی‌دان برتر شاخه شیمی‌فیزیک ایران در سال ۱۳۹۷ از دانشگاه فردوسی مشهد توسط انجمن شیمی ایران تجلیل شد.


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته