آگهیهای دروغین برای کلاهبرداری از افراد جویای کار
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پلیس فتا، مهدی شکیب با اشاره به اینکه برخی از مؤسسات کاریابی در جهت پیشبرد اهداف خود از تبلیغات در شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که انتشار اینگونه آگهیها در سایتها و کانالهای مختلف کمهزینه و فراگیر بوده و اکثر انتشاردهندگان آگهیهای استخدامی سعی میکنند، در کنار رسانههای کثیرالانتشار، از قابلیتهای شبکههای اجتماعی جهت انتشار بیشتر بهره برده و توجه کاربران و متقاضیان کار بیشتری را به خود جلب نمایند.
وی با بیان اینکه نکته مهم در اینباره، سوءاستفاده برخی از افراد سودجو از متقاضیان و افراد جویای کار بوده، که با راهاندازی سایتها و کانالهای جعلی سعی میکنند، از آنها سوءاستفاده و کلاهبرداری کنند، افزود: این افراد با استفاده از جملات جذاب و اغواکننده، هدفی جز جلب اعتماد کاربران و درنهایت سوءاستفاده از افراد جویای کار ندارند.
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به فعالیت غیرمجاز برخی از مؤسسات کاریابی و سایتهای آگهی ادامه داد: نحوه کار این سایتها و مؤسسات به این شکل است که با استفاده از پیامها و مطالب اغواکننده از کاربران خود درخواست میکرد، ابتدا رزومهای از فعالیتهای خود را برای شرکت ارسال کنند. که پس از چند روز با برقراری تماس از طرف شرکت مبنی بر اینکه رزومه شما موردقبول شرکت واقعشده است خواستار واریز کردن مبلغی بهعنوان هزینههای ثبتنام، هزینه برگزاری آزمون استخدامی و ... بهحساب شرکت میشوند.
شکیب با اشاره به دیگر شگردهای رایج در این زمینه توضیح داد: هدایت کاربران و متقاضیان کار به صفحات جعلی فیشینگ، نیز ازجمله مواردی است که در سالیان گذشته مورد استفاده قرار گرفته و قربانیان زیادی را به همراه داشته است. سایتهای جعلی برای بهسرقتبردن اطلاعات شخصی و مهم کارت بانکی قربانیان طراحیشده و بهمحض ورود اطلاعات در فیلدهای طراحیشده، تمامی اطلاعات برای افراد سودجو ارسالشده و آنها میتوانند از حساب افراد قربانی، برداشت غیرمجاز داشته باشند.
وی با بیان اینکه برخی ادمینهای کانال و گروهها در شبکههای اجتماعی برای افزایش فالوئرهای خود، از اشتغال و آگهیهای استخدامی استفاده میکنند، تصریح کرد: یکی دیگر از شگردهای رایج برای سوءاستفاده از هموطنان گرامی، انتشار آگهیهای دروغین و یا تاریخ گذشته در فضای مجازی باهدف جذب فالوئر است. این افراد، در نهایت با تغییر اسم کانال و محتوای موجود، اقدام به تبلیغ برای فروش، جذب آگهی و درنهایت کسب درآمد میکنند.
انتهای پیام/4009/4039/
انتهای پیام/