دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1397 - 14:05
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به آنا اعلام کرد؛

اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز هنرستان‌ها/ توزیع شیر منوط به تخصیص بودجه است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز هنرستان‌ها خبر داد.
کد خبر : 307323

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اللهیار ترکمن در نشست خبری که در نمایشگاه دستاوردها و عملکردهای یک‌ساله وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: ما در معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی معتقدیم باید برای مسائل و مشکلات آسیب شناسی انجام داد؛ زیرا تا زمانی‌که علت را شناسایی نکنیم، نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم؛ بر همین اساس آسیب‌شناسی اولویت اصلی ما بوده است.


وی افزود: پس از انجام آسیب‌شناسی، چهار یا پنچ عامل شناسایی شده که اگر می‌خواهیم تاثیرگذار باشیم و مشکلات را حل کنیم، باید به این عوامل توجه شود؛ که از جمله آن عوامل،نداشتن الگوی توسعه کمی، در وزارت آموزش و پرورش در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ است.


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در دهه ۶۰ و ۷۰ به علت افزایش جمعیت دانش‌آموزی صرفاً به توسعه فضای فیزیکی و نیروی انسانی توجه شد که همین امر باعث شده که وزارتخانه امروز با عدم توازن و تعادل فضای فیزیکی و توزیع نیروی انسانی مواجه باشد.


وی نگاه معلول محور را یکی دیگر از علل بروز مشکلات در وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: برای اینکه ما بتوانیم هدف‌گذاری کنیم، باید روی علت‌ها متمرکز بود.


اللهیار ترکمن با بیان اینکه دخالت‌های بیرونی نیز از دیگر مشکلات وزارت آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاه دخالت‌های بیرونی موجب مشکلاتی در سیاست‌گذاری‌های وزارتخانه شده است.


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: بی‌مهری فضای مجازی نیز از جمله عوامل مشکلات این وزارت است.


وی با بیان اینکه امروز وزارت آموزش و پرورش کمبود برنامه توسعه‌ای ندارد، تصریح کرد: ما نیاز به عمل‌گرایی داریم و باید علت‌ها را شناسایی کرده و با برنامه‌ریزی مشکلات را برطرف کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مدرسه‌محوری مهم‌ترین برنامه وزیر آموزش و پرورش است، یادآور شد: سیاست انتصاب مدیران و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای آنها، تضمین کیفیت مدارس و تفویض اختیارات بر همین اساس اتخاذ شده که هر یک از سیاست‌ها در جایگاه خود می‌تواند مسائل را حل و فصل کند.


وی با بیان اینکه در اسناد توسعه‌ای به بحث استقرار نظام شفاف‌سازی تأکید شده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش اولین دستگاه اجرایی است که نظام TSA را اجرا کرده است که امیدواریم اولین فاز آن‌که الکترونیکی کردن فرآیند اداری و گردش مالی است، اجرا شود.


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: برای تأمین نیروی انسانی روش‌های مختلفی از جمله افزایش ساعت کاری بازنشستگان، جذب حق‌التدریسی‌ها، به‌کارگیری نیروهای جذب‌شده از طریق ماده ۲۸ و ... را در پیش داریم.


اختصاص اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها


اللهیار ترکمن در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا مبنی براینکه آیا برای تجهیز هنرستان‌ها بودجه‌ای در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: تجهیز هنرستان‌ها به دو روش انجام می‌شود، که ابتدا به دفتر آموزش کاردانش مجوز داده‌شده تا با کارگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی برای آموزش دانش‌آموزان همکاری داشته باشند. علاوه بر این ۲.۵ میلیارد تومان در سال‌جاری برای تجهیز هنرستان‌ها بودجه در نظر گرفته‌شده است.


عدم تأمین اعتبار توزیع شیر در مدارس


وی درباره توزیع شیر در مدارس، تصریح کرد: توزیع شیر در مدارس دارای چهار حلقه از جمله سازمان برنامه و بودجه، سازمان حمایت از تولیدکنندگان، اتحادیه انجمن فرآورده‌های لبنی و وزارت آموزش و پرورش است که در واقع وزارتخانه حلقه چهارم و توزیع‌‌کننده نهایی شیر است.


وی افزود: توزیع شیر در مدارس منوط به تخصیص بودجه است که سال گذشته اعتباری اختصاص پیدا نکرد، البته ما پیشنهادهایی به سازمان برنامه و بودجه ارائه کردیم، اما به دلیل کمبود بودجه مورد موافقت قرار نگرفت.


تأخیر دو ماهه در پرداخت خسارت بیمه تکمیلی فرهنگیان


اللهیار ترکمن درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان، خاطرنشان کرد: به‌دلیل محدودیت‌های مالی سهم و بودجه رفاهی‌مان کم است. سه سالی است بیمه را به شکل صندوقی اجرا می‌کنیم. همچنین اختلاف جدی با آتیه‌سازان حافظ نداریم.


وی افزود: آتیه‌سازان بخشی از مطالبات قبلی را به قرارداد فعلی منتقل کرده بودند که کمی در پرداخت خسارات تأخیر شد. اکنون یک‌ماه از خسارات پرداخت شده و پیگیر پرداخت دو ماه دیگر هستیم.


اللهیار ترکمن ادامه داد: برای قرارداد بیمه تکمیلی در سال جدید، پیشنهادات مشخصی داریم که در آتیه‌سازان حافظ و بیمه مرکزی در حال طرح پیشنهاد هستیم، تا آنچه رضایت نسبی معلمان را فراهم می‌کند در دستور کار قرار بگیرد.


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره سنوات ارفاقی کارکنان بازنشسته آموزش استثنایی، گفت: کارکنان این حوزه به‌ازای هر پنج سال خدمت یک سال سنوات ارفاقی دریافت می‌کردند و دولت، کسورات بازنشستگی آنها را پرداخت می‌کرد، که این مسئله تا سال ۸۸ برقرار بود. اما بعد از تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری این سنوات برای دو الی سه دوره پرداخت نشد و مشکلاتی را ایجاد کرد که ما بنا داریم برای رفع این مشکل، بدهی همکاران را در همان سال که بازنشسته می‌شوند پرداخت کنیم، تا آنها دچار مشکل نشوند.


وی درباره مراکز رفاهی فرهنگیان، گفت: تقاضا برای این مراکز بالاست و برخی از آنها کیفیت لازم را ندارند، بنابراین با سازمان‌ها و مراکزب مانند بنیاد شهید، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه آزاد اسلامی و ... وارد مذاکره خواهیم شد تا در صورت نیاز بتوانیم از خدمان آن‌ها بهره‌مند شویم.


/انتهای پیام/4009/4038/ ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته