نامهربانی دانشگاهها با دانشجویان فقیر
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ایندیپندنت، نتایج بررسیهای جدید حاکی از آن است که سیستم آموزشی فعلی آمریکا بیش از اندازه روی پیشبینی نمرات و مقاله شخصی متقاضیان تمرکز میکند؛ نه نمرات واقعی. اخیراً یک مؤسسه خیریه خواستار بازسازی ساختار روند پذیرش تقاضانامهها شده است.
نتایج تحقیقات جدید نشان میدهد که سیستم آموزش عالی فعلی به ضرر نوجوانان فقیر کار میکند. این سیستم بیش از اندازه متکی به پیشبینی نمرات و مقاله شخصی متقاضی است که این امر به نفع دانشآموزان فقیر نیست چراکه فرصتی به آنها داده نمیشود تا با نمره واقعی خود اقدام به ارسال تقاضانامه برای دانشگاهها کنند.
در آمریکا تقاضانامه برای دانشگاه چند ماه قبل از فارغالتحصیلی از دبیرستان و امتحانات نهایی فرستاده میشود، بنابراین دانشگاهها با توجه به عملکرد سالهای گذشته دانشآموزان نمره نهایی آنها را پیشبینی میکنند.
این مطالعه نشان میدهد پیشبینی دانشگاهها درباره نمرات دانشآموزان باهوش با پیشزمینه فقیر کمتر از نمراتی است که آنها کسب میکنند. این پیشبینیهای غلط سالانه حدود هزار دانشآموز محروم با نمرات بالا را از دور پذیرش در دانشگاهها برکنار میکند.
نتایج تحقیقات اخیر حاکی از آن است که پیشبینی درباره نمرات اکثر افراد بیش از اندازه بالاست. این امر دانشآموزان را تشویق میکند که دست به انتخابهای آرمانی بزنند. این در حالی است که پیشبینیها درباره نمرات دانشجویان محروم نسبت به رقبای ثروتمندشان بیش از اندازه پایین است.
بدین ترتیب دانشآموزان محروم برای پذیرش در رشتههایی اقدام میکنند که ورود به آنها نیاز به نمرات بالایی ندارد. متخصصان خواستار تغییر سیستم آموزشی شدند تا فرصت بیشتری در اختیار نوجوانان محروم قرار گیرد.
انتهای پیام/4056/4021
انتهای پیام/