دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1397 - 03:40
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درگفتگو با آنا:

فقر آموزشی و بهداشتی، مشکل مردم در مناطق زلزله‌زده است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عمده مشکلات مردم در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، فقر آموزشی و بهداشتی است. ما دانشجویان ازمسئولان مطالبه داریم که تمام تلاش خود را برای فراهم‌کردن بستر آموزشی مناسب و ادامه تحصیل جوانان و نوجوانان این مناطق به‌کار گیرند.
کد خبر : 306196

سعید خواجوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: مرداد امسال، دانشجویان علوم پزشکی استان کرمانشاه توانستند در قالب یک تیم حرفه‌ای و برگزاری اردو در مناطق محروم، به جمعیتی بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ نفر خدمات بهداشتی برسانند.


خواجوی در ادامه افزود: اردوی جهادی دانشجویان کرمانشاهی در منطقه زرشک و روستا‌های اطراف آن برگزار شد که علاوه بر ویزیت بیماران توسط پزشک و دندانپزشک، بسته‌های بهداشتی و خانگی نیز به خانواده‌ها تقدیم شد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، علت انتخاب این منطقه را محرومیت زیاد مردم عنوان کرد و گفت: با مشورت شبکه بهداشت این شهرستان، مشکلات بهداشتی و بیماری‌های موجود در منطقه را رصد کردیم و به همین دلیل، دارو‌های مورد نیاز را از قبل تهیه و با خود همراه داشتیم.


وی با اشاره به آمار ویزیت‌ها و معاینه‌ها عنوان کرد: جمعیتی بالغ بر یک هزار نفر توسط پزشکان و ماما‌ها مورد معاینه قرار گرفتند که از این میان، مشاوره مامایی برای زنان باردار و مشاوره‌های بهداشتی برای کودکان نیز صورت گرفت.


خواجوی در ادامه تصریح کرد: یکی از اقداماتی که توسط گروه ۱۷ نفره پزشکی برای مردم انجام شد، آموزش پیشگیری از بیماری‌ها به مردم بود. علائم و آموزش‌های لازم برای پیشگیری از بیماری‌های شایع از جمله درد مفاصل، فشارخون و تب مالت، بیماری‌های چشمی و پوست، برای مراجعه به‌موقع به مراکز درمانی به مردم روستا ارائه شد و تعدادی از بیماران که در همان روستا قابل درمان نبودند به مراکز تخصصی معرفی شدند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در این اردو همچنین دندان‌پزشکان، با ارائه خدمات دندان‌پزشکی توسط کلینیکی که در منطقه مستقر شده بود به معاینه و ویزیت مردم روستا پرداختند.


وی گفت:به تمام کودکان زیر ۱۵ سال، بسته‌های بهداشتی فرهنگی شامل خمیردندان، مسواک، دفتر نقاشی و مداد رنگی داده شد و نکات لازم برای افزایش آگاهی بهداشتی درمانی این رده سنی نیز در دستور کار آموزش قرار گرفت.


خواجوی با تأکید بر اینکه تحصیلات مردم در این مناطق بسیار پایین است، ادامه داد: وقتی آگاهی مردم بالا برود، طبیعتاً پیشگیری از بیماری‌ها در وجود مردم نهادینه خواهد شد و ما دیگر دغدغه‌ای از این بابت نخواهیم داشت. به‌این‌خاطر است که بزرگترین مشکلات روستا‌ها را آمار مطالعه و تحصیلات اندک می‌دانم و معتقدم که همین مسئله عامل بسیاری از بیماری‌ها در این محدوده شده است.


انتهای پیام/4009/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته