دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1397 - 14:25
بیزینس‌کره اعلام کرد؛

تلاش نافرجام کره برای دریافت معافیت تحریم نفتی

مقامات کره اعلام کردند: کره تاکنون در معافیت از طرح تحریم ایران ناکام بوده است.
کد خبر : 301787

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا، با شروع دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، مقامات کره در تلاش‌ هستند با مذاکره با آمریکا خود را از کاهش واردات نفت از ایران معاف کنند، اما این تلاش‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.


پایگاه خبری بیزینس‌کره نوشت: از زمانی که آمریکا تصمیم به اعمال تحریم‌های ایران گرفت، تجارت کره با ایران کاهش یافت. به نظر می‌رسد مناسبات تجاری کره با ایران با آغاز مجدد تحریم‌های آمریکا از امروز با مشکل مواجه شود.


آمریکا به منظور از سر گرفتن تحریم‌های ایران، اقلامی را مشخص کرده و اعلام کرده است که برای تحریم آن‌ها دوره‌ای 90 تا 180 روزه را در نظر گرفته است. اقلامی همچون اتومبیل، طلا، آهن و ذغال‌سنگ اولین گروهی هستند که از امروز مورد تحریم قرار می‌گیرند.


آمریکا هشدار داد که کشورها و شرکت‌هایی که اقدام به مبادلات اقلام تحریمی با ایران کنند، خودشان مورد تحریم قرار خواهند گرفت. به همین دلیل شرکت‌های کره‌ای از زمان اعلام آمریکا برای از سر‌گیری تحریم‌ها به تدریج مبادلات خود با ایران را کاهش دادند. انجمن تجارت بین‌المللی کره اعلام کرد که صادرات این کشور به ایران یک میلیون و 722 هزار دلار رسیده که نسبت به سال گذشته 15.4 درصد کاهش داشته است.


انتظار می‌رود با شروع دور جدید تحریم‌ها صادرات کره به ایران کاهش بیشتری داشته باشد. صادرات کره به ایران در سال 2012 به 6 میلیون و 257 هزار دلار بالغ شد اما در سال 2013 با اعمال تحریم‌های رئیس جمهور پیشین آمریکا به 4 میلیون و 481 هزار دلار رسید. این رقم به تدریج کاهش یافت و در سال 2016، به 3 میلیون و 717 هزار دلار رسید.


آن‌چه بیش از همه به اقتصاد کره ضربه می‌زند، تحریم صادرات نفت ایران به کره است که 180 روز دیگر اجرایی خواهد شد. دولت کره در حال مذاکره با آمریکا برای معافیت از تحریم‌ واردات نفت ایران است. کره پیش از این واردات نفت خود از ایران را 20 درصد کاهش داده بود اما ترامپ، کره را وادار کرده که واردات نفت ایران را بازهم کاهش دهد.


میزان واردات نفت ایران به کره در 6 ماه نخست سال میلادی در مجموع به 3 میلیارد و 283 میلیون دلار رسید که نسبت به همین دوره در سال گذشته، 18.5 درصد کاهش داشت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته