دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1397 - 16:00

گوگل نیجریه را آنلاین می‌کند

گوگل در راستای افزایش جمعیت آنلاین آفریقا قصد دارد اینترنت وای‌فای در نیجریه ارائه دهد.
کد خبر : 299240

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از Engadget، غول جست‌وجوی اینترنتی جهان قرار است تا اواخر سال 2019، حدود 200 هات‌اسپات اینترنت را در مکان‌هایی مثل ترمینال، مراکز خرید و دانشگاه‌های پنج شهر در نیجریه راه‌اندازی کند.


این اقدام بخشی از تلاش گسترده گوگل برای آنلاین کردن جمعیت نیجریه به شمار می‌آید و تاکنون ابتکارات جالبی در این زمینه انجام داده است.


در بازبینی نسخه Android Oreo Go، مهندسان گوگل متوجه شدند که نسخه گوگل مپ (نقشه آنلاین گوگل) با مرورگر کار می‌کند و به عنوان یک اپلیکیشن در گوشی موبایل نصب نمی‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفته که این قابلیت را به گوگل مپ اضافه کند تا کاربران نیجریه‌ای بتوانند با گوشی‌های مدل پائین یا کم‌حافظه و حتی به واسطه اینترنت با شبکه ناپایدار به این برنامه دسترسی پیدا و از آن استفاده کنند.


علاوه بر این، گوگل قرار است نسخه‌هایی از اپلیکیشن را در پلی‌استور (فروشگاه اپلیکیشن) خود قرار دهد که این اپلیکیشن‌ها مصرف کمی دارند و در نتیجه زیاد شارژ گوشی را مصرف نمی‌کنند.



یک اپلیکیشن نیز قرار است در اختیار کاربران نیجریه قرار گیرد که متن وب‌سایت‌ها را کلمه به کلمه با صدای بلند می‌خواند. در نتیجه کاربران می‌توانند در حین حرکت، متن وب‌سایت‌ها را بشنوند.


گوگل می‌گوید که در طول هفته‌های آینده این اپلیکیشن در دسترس خواهد بود و متن میلیاردها وب‌سایت را به 28 زبان زنده دنیا خواهد خواند.


گفتنی است که گوگل هفته پیش نیز پروژه اینترنت بالنی را با نام neé Project معرفی کرد که قرار است سال آینده اینترنت مبتنی بر بالن را در کنیا ارائه دهد.


اینترنت بالنی روشی نوین برای ارائه اینترنت به مناطق دورافتاده‌ای است که زیرساخت‌های لازم برای دسترسی به اینترنت را ندارند. در این روش، بالن‌هایی در بالای جو قرار می‌گیرند. ھر کدام از این بالن‌ها دو فرستنده و گیرنده رادیویی در خود دارند که یکی برای ارتباط با سایر بالن ھا در بالای جو مورد نیاز است و دیگری برای ارتباط با زمین تعریف شده است. آنها سیستم GPS نیز برای ردیابی و گم نشدن سیگنال دارند.


بالن‌ھای مذکور با استفاده از انرژی خورشیدی تا 100 روز در آسمان در ھر بار شارژ دوام دارند و با اتصال باتری قابل شارژ این عمر افزایش می‌یابد. در طول شب نیز بالن بر اساس انژی ذخیره شده در طول روز به کار خود ادامه می‌دھد.


سرعت اینترنت روی بالن به اندازه سرعت نسل سوم یا 3G است. با وای‌فای کار نمی‌کند و مستقیم از طریق تجھیزاتی مانند آنتن‌ھای مخصوص ماھواره ساخت شرکای گوگل، قابل دریافت است. ھر کدام از بالن‌ھا نیز تا شعاع 20 کیلومتری را تحت پوشش خود قرار می‌دھند.


انتهای پیام/4056



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته