دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1397 - 17:11
در نشست کارگروه طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها مطرح شد؛

راه‌اندازی استارتاپ‌های علمی کاربردی راهبرد افزایش درآمد دانشگاه‌ها

مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، راه‌اندازی استارتاپ‌های علمی–کاربردی و مجازی‌سازی و الکترونیکی کردن خدمات آموزشی دانشگاه‌ها را به عنوان راهبردهایی برای افزایش درآمد دانشگاه‌ها برشمرد.
کد خبر : 297830

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، سومین نشست کارگروه طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع‌بخشی به منابع آموزش عالی با حضور محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، فریدون نوریخواه معاون امور آموزش عالی تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور، حسین عسکریان ابیانه مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین، سعید رستگاری مدیر دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات، اباصلت خراسانی مدیرکل امور اداری و پشتیبانی و برخی صاحب‌نظران حوزه اقتصاد آموزش عالی در محل این وزارتخانه برگزار شد.


شرکت‌کنندگان در این نشست، ضمن بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها به منظور طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع‌بخشی به منابع آموزش عالی، در زمینه جهت‌گیری به سمت افزایش سهم درآمدها از پژوهش و فناوری به جای درآمدهای آموزشی، استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی و ایجاد منابع پایدار برای دانشگاه‌ها پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه کردند.


اباصلت خراسانی در این نشست توسعه و تحکیم ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت با محوریت دفاتر ارتباط با صنعت، راه‌اندازی استارتاپ‌های علمی کاربردی و مجازی‌سازی و الکترونیکی کردن خدمات آموزشی دانشگاه‌ها را به عنوان راهبردهایی در راستای افزایش درآمد دانشگاه‌ها و تنوع‌بخشی به منابع آموزش عالی برشمرد.


وی همچنین استانداردسازی و ارزیابی کیفی رشته‌ها از طریق مشارکت و مسئولیت‌پذیری در سطح دانشکده، گروه و اعضای هیات علمی و ساماندهی و تقویت انجمن‌ها و جمعیت‌های علمی به منظور ایفای نقش مرجعیت علمی مورد نیاز بخش صنعت، خدمات و کشاورزی را از دیگر راهبردهای کلان افزایش درآمدهای پایدار برای دانشگاه‌ها دانست.


گفتنی است کارگروه طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع‌بخشی به منابع آموزش عالی در راستای پیگیری مصوبات سمینار نقش‌آفرینی دانشگاه در اقتصاد ملی که اردیبهشت‌ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، ایجاد شده است.


انتهای پیام/ 4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته