دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دیوان عدالت اداری خبر داد؛

پیگیری بیش از 8 هزار پرونده مربوط به آموزش و پرورش در شعب دیوان عدالت اداری

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در حال حاضر 8 هزار و 562 پرونده مربوط به آموزش و پرورش در حال پیگیری در شعب بدوی دیوان عدالت اداری است؛ آموزش و پرورش می تواند قبل از رسیدگی و صدور رای، مواردی که حق با کارکنان است را حل و فصل کند.
کد خبر : 293433

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی با حضور در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مشترک، خدمت رسانی به کارمندان و تلاش برای رسیدن به حق و حقوق آنها را از مهم‌ترین اولویت‌ها دانست و افزود: نه تنها حق و حقوق کارمندان بلکه تا جایی که قانون اجازه داده است باید اضافه‌ها را هم پرداخت کرد و این مهم‌ترین نکته‌ای است که دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای آن تلاش کنند.


وی عمده‌ترین مشکل در اجرای آرای دیوان از سوی دستگاه‌های اجرایی را مقاومت در عدم پرداخت حق و حقوق کارمندان دانست و گفت: بارها از سوی مدیران اجرایی دستگاه‌ها شنیده شده است که در اجرای خواسته‌های کارمندان، آنها را به دیوان عدالت اداری سوق داده و از آنها خواسته‌اند که در راستای تقاضای خود رای از دیوان عدالت اداری آورده تا به خواسته آنها رسیدگی شود.


رئیس دیوان عدالت اداری از معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور خواست، حتی الامکان با توجه به قانون و مقررات به خواسته های کارمندان رسیدگی کنند و بدون رای دیوان امورات آنها رسیدگی شود.


بهرامی همچنین تصریح کرد: در سال 95 تعداد پرونده های وارده آموزش و پرورش به دیوان 10 هزار و 161 پرونده بوده که این رقم در سال 96 به تعداد 16 هزار و 399 پرونده افزایش و رشد 61/4 درصدی داشته است.


رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در سه ماهه اول سال 96 پرونده های وارده آموزش و پرورش در دیوان تعداد دو هزار و 346 مورد بوده که این رقم در سه ماهه اول سال جاری به 3 هزار و 352 پرونده رسیده و نسبت به مورد مشابه سال گذشته 42/9 درصدافزایش داشته است.


وی تعداد پرونده‌های مختومه آموزش و پرورش در سال 96 را 14 هزار و 233 پرونده اعلام کرد و گفت: از این تعداد مختومه، پنج هزار و 847 مورد حکم به ورود صادر شده است و حق با شاکی بوده است که 41 درصد پرونده ها را شامل می شود.


رئیس دیوان عدالت اداری افزود: موضوع الزام به تبدیل وضعیت کارکنان آموزش و پرورش در دیوان عدالت اداری کاهش چشمگیری داشته است و در سال 95 تعداد دو هزار و 489 پرونده در دیوان تشکیل شد که در سال 96 این رقم به یک هزار و 310 پرونده کاهش یافت.


بهرامی به موضوعات مهمی که از سوی کارکنان آموزش و پرورش در دیوان مورد شکایت قرار می گیرد اشاره کرد و گفت: الزام به پرداخت کمک هزینه، الزام به پذیرش و احتساب سوابق بیمه ای، الزام به پرداخت حق بیمه، الزام به اعطای تسهیلات، الزام به پرداخت فوق العاده ها، پرداخت حقوق و مزایای قانونی و الزام به احتساب سنوات خدمتی از مهم ترین موضوعات وارده به دیوان است.


رئیس دیوان عدالت اداری در پایان با ارائه دو پیشنهاد به وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش به جهت پیگیری، پیشگیری و تعامل بیشتر در احقاق حقوق کارمندان نماینده تام الاختیار به دیوان معرفی کند. همین طور در حال حاضر 8 هزار و 562 پرونده مربوط به آموزش و پرورش در حال پیگیری در شعب بدوی می باشد که آموزش و پرورش می تواند قبل از رسیدگی و صدور رای مواردی که حق با کارکنان است را حل و فصل کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب