دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1397 - 12:53
رئیس دانشگاه تهران خبر داد؛

کاهش میزان حق‌التدریس پژوهشی اساتید در دانشگاه تهران/ اعزام 400 دانشجو دکتری به فرصت مطالعاتی خارج از کشور

رئیس دانشگاه تهران گفت: میزان حق‌التدریس پژوهشی اساتید دانشگاه تهران کاهش یافته که از سقف ۲۶ واحد به ۱۲ واحد رسیده است.
کد خبر : 292975

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمود نیلی‌احمدآبادی در نشست ارنقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی، اظهار کرد: سیاست حق‌التدریس و حق‌التحقیق بدترین سیاستی بود که بعد از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های کشور اجرا شد، چرا که این سیاست مشوق فردگرایی و ضد کار تیمی است.
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه برای دستیابی به دانشگاه بین‌المللی، باید زیرساخت‌ها نیز تغییر کند، عنوان کرد: بازنگری آیین‌نامه ترفیع اساتید، اختصاص یک درصد از بودجه دانشگاه به بین‌المللی‌سازی، سه برابر شدن بودجه بین‌المللی دانشگاه، اصلاح آئین‌نامه گرنت پژوهشی و تدوین آئین‌نامه جذب دانشجویان پسادکتری در همین راستا بوده است.
نیلی احمدآبادی گفت: دانشگاه تهران در حوزه‌ آب، موسسه‌ای مشترک با یونسکو و وزارت امور خارجه ایجاد کرده است که از مهرماه امسال در این مؤسسه دانشجو به زبان انگلیسی پذیرش خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین برنامه داریم که تمام دانشجویان دوره دکتری این دانشگاه، شش تا ۹ ماه فرصت مطالعاتی در خارج از کشور بگذرانند که امسال از ۱۱۰۰ دانشجو، ۴۰۰ دانشجوی این دانشگاه به فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعزام می‌شوند.
رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: اعضای هیأت علمی این دانشگاه که تحصیل آنها در داخل ایران بوده است نیز به فرصت مطالعاتی شش تا یک ساله اعزام می‌شوند.
نیلی‌احمدآبادی گفت : دانشگاه تهران با کشور کره‌جنوبی، مؤسسه مشترکی تأسیس کرده که قرار است ۱۰۰ هزار دلار طرف کره‌ای و ۱۰۰ هزار دلار دانشگاه تهران برای راه‌اندازی این مؤسسه اختصاص دهند. این دانشگاه با کشورهای چین و روسیه نیز فعالیت‌های مشترک علمی و آموزشی دارد.
رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: تعدد مراکز رتبه‌بندی در دنیا نشان می‌دهد همچنان در دنیا به مدل مشترکی نرسیده‌ایم، اما این موضوع مورد تأکید است که نظام‌های رتبه‌بندی به اقتصاد کشورها و شیوه مناسب جذب دانشجو و هیأت علمی کمک زیادی می‌کند.
به گفته نیلی‌احمدآبادی در اتحادیه اروپا، رده‌بندی دانشگاه‌ها جزو موضوعات ملی و فراملی است که ما نیز در ایران باید این موضوع را در سطح ملی و فراتر از آن ارتقا دهیم.
وی گفت: دانشگاه‌های ایران در حوزه آموزش و پژوهش پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، اما در تعاملات بین‌المللی ضعیف عمل کرده‌اند و فعالیت‌های بین‌المللی جزو بایدهای دانشگاه‌ها است و دانشگاه بدون این فعالیت‌ها، دانشگاه به شمار نمی‌رفت.
نیلی احمدآبادی برنامه اصلی دانشگاه تهران، را بین‌المللی‌سازی، تأکید بر نوآوری و کارآفرینی و اخلاق مسئولیت‌پذیری اجتماعی عنوان کرد


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته