دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1397 - 10:52
رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد؛

آغاز کار اولین اندیشکده راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران جنوب

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح اولین پژوهشکده راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان پژوهشکده مواد و انرژی خبر داد.
کد خبر : 288087

دکتر محمود هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با تشریح برنامه‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد برای حمایت از مقالات و پایان‌نامه‌های مساله‌محور و کاربردی اظهار کرد: رویکرد جدید بسیج اساتید حل‌المسائلی است. اگر استادی قرار است وارد حوزه پژوهش شود یا راهنمای پایان‌نامه‌ای باشد چه بهتر که مشکل کشور را حل کند.


وی افزود: آمارهایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه هزار مقاله به چاپ رسیده، چندین پایان نامه تدوین شده، تحقیق‌های فراوانی انجام شده ولی هیچکدام مشکلی را از کشور حل نکرده‌است.


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری صریح فرمودند باید برای مشکلات اجتماعی و آسیب‌های جامعه راه حل داشت، اگر تحقیق و پژوهش استاد یا دانشجو مسائل را پیدا نکند و راهکاری برای حل آنها نداشته باشد فقط هزینه‌ کردن و عبث است. بسیج اساتید نیز شرایطی را فراهم کرده تا اساتید بسیجی تحقیقات خود را مساله محور پیش ببرند.


هاشمی با بیان اینکه کانون‌های بسیج با معاونین پژوهشی واحد خود تعامل و همکاری‌هایی برقرار کرده‌اند، گفت: معاونت پژوهش کانون بسیج اساتید با دکتر رنجبر معاون پژوهش دانشگاه آزاد قرار است در جلسه‌ای به موضوع پایان‌نامه‌ها و مقالات هدفمند بپردازند.


وی افزود: غالب پایان‌نامه‌های دانشجویان، نمی‌توانند مشکلات را برطرف کنند. نگاه ما این است که می‌توان به سمتی پیش رفت که موضوعات را بر مبنای حل مسائل و مشکلات کشور سامان‌دهی کرد.


افتتاح اولین اندیشکده راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران جنوب


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: برنامه‌‌هایی طراحی شده است که در هر استان، واحدهای دانشگاهی که توانمندی و قابلیت حل مسائل و مشکلات منطقه را دارند اندیشکده راه‌اندازی شود و اینگونه در هر استان یک اندیشکده راهبردی خواهیم داشت.


هاشمی از افتتاح اولین اندیشکده راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: چهارشنبه 30 خردادماه اولین اندیشکده دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان اندیشکده مواد و انرژی که متعلق به دانشکده فنی واحد تهران جنوب است را افتتاح خواهیم کرد.


وی افزود: یکی از دغدغه‌ها این است که بتوانیم در هر استان برمبنای ظرفیت‌های موجود در منطقه و مسائل و مشکلاتی که وجود دارد اندیشکده‌ها را سامان‌دهی کنیم.


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه کاربردی شدن پژوهش‌های صورت گرفته گفت: پژوهشکده‌ها باید پایه‌دار باشند، چندین گروه علمی برای راه‌اندازی هر اندیشکده‌ فعالیت می‌‌کنند. گروه‌های علمی به دنبال این هستند که مشکلات و معضلات آن منطقه را رفع کنند، اندیشکده باید نگاه راهبردی به آینده داشته باشد، بتواند خودش را اداره کند، اگر فعالیت اندیشکده‌ موقتی باشد، نگاه راهبردی نداشته باشد اساسا نباید ایجاد شود.


هاشمی در پایان اظهار کرد: شاید شناسایی و پیدا کردن راه‌ حل برخی مشکلات بیش از 3 یا 4 سال به طول بیانجامد و نمی‌توان انتظار تحول کوتاه مدت داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته