دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1397 - 11:12
رئیس دانشگاه شهید بهشتی(ره):

گرایش دانشجویان به برخی از حوزه‌های دانش کم شده‌است

رئیس دانشگاه شهید بهشتی(ره) اعلام کرد: گرایش کم دانشجویان به رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی و علوم مهندسی در آینده مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند که باید برای آن تدابیر لازم اندیشیده شود.
کد خبر : 278568

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سید حسن صدوق در سومین همایش سرآمدان آموزش عالی گفت:‌ 40 درصد دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در مقطع کارشناسی، 45 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 15 درصد در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه 500 عضو هیات علمی دارد، 375 رشته محل، 10 دانشکده و 11 پژوهشکده دارد.


رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: امروز دانشجویان کشور حدود 4/5 میلیون نفر هستند تعداد این دانشجویان حسن بزرگی برای ما است و موجب اقتدار ما در منطقه می‌شود، البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم. با وجود اینکه تعداد دانش‌آموخته‌گان دانشگاهی بسیار مهم است، اما اشتغال آنها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخودار است چرا که مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است.


صدوق با تاکید بر دانشگاه نسل سوم گفت: امروز شکل‌دهی دانشگاه نسل سوم هم در دستور کار دانشگاه‌های داخلی و هم در دستور کار دانشگاه‌های خارجی قراردارد. ما باید با جدیت این موضوع را دنبال کنیم تا بتوانیم به اهداف‌مان برسیم.


وی با بیان اینکه امروز دانشجو ما را انتخاب می‌کند و ما دیگر دانشجو را انتخاب نمی‌کنیم، گفت:‌ متاسفانه اکنون گرایش به برخی از حوزه‌های دانش مانند علوم پایه، علوم مهندسی و علوم انسانی کم شده است. همچنین دانشگاه‌ها گریبان‌گیر موضوع عدم توازن جنسیتی در دانشگاه‌ها هستند، اگر به این موضوعات توجه نشود با مشکلات عدیده‌ای در آینده روبرو خواهیم بود.


صدوق گفت: در پرتو آموزش خوب، پژوهش و کارآفرینی نیز ایجاد می‌شود دانشجویی که خوب آموزش دیده باشد می‌تواند پژوهشگر موفق و کارآفرین نمونه باشد.


وی همچنین در پایان بیان کرد: اقتصاد دانش‌محور هزینه‌بر است و دولت‌مردان باید به این نکته توجه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سید حسن صدوق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته