دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بردسیر بر ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با صنایع و کارخانه‌ها تاکید کرد

شورای گسترش آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی شهرستان بردسیر به همت دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور تدوین سند جامع توسعه آموزش عالی شهرستان و با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بردسیر، روسای دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، پیام‌نور، دانشکده کشاورزی و دانشکده علمی کاربردی، برگزار شد.
کد خبر : 27517

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در این شورا به اهمیت و ضرورت شورای گسترش آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی شهرستان تاکید کرد و گفت: با تشکیل شورای گسترش آموزش عالی شهرستان و با هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی روسای دانشگاه‌های شهرستان علاوه بر جلوگیری از موازی کاری، می‌توان با اتحاد و یک وحدت رویه نسبت به توسعه آموزش عالی شهرستان همت گمارد.


دکتر کمال جوانمرد با بیان اینکه شهرستان بردسیر ظرفیت تبدیل به یک شهر دانشگاهی را دارد، افزود: برای نخستین بار در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور و بعد از دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف، رشته تحصیلی «کار‌شناسی ارشد مهندسی کامپیو‌تر با گرایش الگوریتم و محاسبات» در دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر دایر شده است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه به 17 عنوان خبرداد و گفت: با تصویب شورای گسترش، رشته‌های کارشناسی ارشد،«مهندسی معماری-معماری»، « مهندسی کامپیوتر-نرم افزار»، « مهندسی کامپیوتر-الگوریتم و محاسبات»،« مهندسی کامپیوتر-معماری سیستم‌های کامپیوتری»، « مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی»، « مهندسی فن آوری اطلاعات-طراحی و تولید نرم افزار»، «مهندسی مکانیک-طراحی کاربردی»، «مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی»، « مهندسی عمران-مهندسی زلزله»، « مهندسی عمران-مهندسی و مدیریت ساخت»، «مهندسی عمران-مهندسی سازه»، «مهندسی مکاترونیک»، «ریاضی-هندسه-توپولوژی»، « علوم اجتماعی-جامعه شناسی ورزش» و« زبان‌شناسی همگانی» به جمع رشته‌های این دانشگاه افزوده شد.








موسی‌پور:با توجه به فعالیت پنج دانشگاه در شهرستان بردسیر و وجود استادان و دانشجویان فعال و مطرح در این دانشگاه‌ها، این شهرستان پتانسیل تبدیل شدن به یک شهر دانشگاهی را دارد

جوانمرد از پیگیری و تصویب چند رشته تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی نیز خبر داد و افزود: با توجه به فعالیت پنج دانشگاه در شهرستان بردسیر و وجود استادان و دانشجویان فعال و مطرح در این دانشگاه‌ها، این شهرستان پتانسیل تبدیل شدن به یک شهر دانشگاهی را دارد.


در ادامه این جلسه، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بردسیر نیز با قدردانی از اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در تشکیل شورای گسترش آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی شهرستان گفت: باید همدلی و هم‌زبانی را از اتحاد و هماهنگی بین دانشگاه‌ها آغاز کرد.


زهرا موسی‌پور با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه‌های مادر کشور است، خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر بین دانشگاه‌های شهرستان در راستای توسعه آموزش عالی شد و افزود: شهرستان بردسیر از پتانسیل‌ها و استعدادهای بسیار مناسبی برخوردار است و شایستگی تبدیل شدن به یک شهر دانشگاهی و قطب علمی استان را دارد.


معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بردسیر با تاکید بر اینکه شهرستان بردسیر یکی از خوش‌آب‌و‌هواترین مناطق استان کرمان به شمار می‌رود، افزود: وضعیت اقلیمی بسیار مناسب شهرستان بردسیر و بعد مسافت 50 کیلومتری تا مرکز استان به عنوان فرصت‌های بسیار خوبی برای این شهرستان به شمار می‌رودکه روسای دانشگاه‌های شهرستان باید از این فرصت برای جذب دانشجویان از سراسر استان تلاش کنند.


وی به ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با صنایع و کارخانه‌ها تاکید کرد و خواستار حضور مدیران صنایع در جلسه آتی شورای گسترش آموزش عالی شد و گفت: شهرستان بردسیر به واسطه وجود کارخانه فولاد با تولید یک میلیون تنی به عنوان شهر صنعتی محسوب می‌شود و دانشگاه‌ها باید از این فرصت برای توسعه رشته های فنی استفاده کنند.


در این جلسه زهرا موسی‌پور، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بردسیر؛ دکتر کمال جوانمرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر؛ دکتر رضا خسروی رئیس دانشگاه پیام نور واحد بردسیر؛ دکتر مهدی نقی‌زاده رئیس دانشکده کشاورزی بردسیر و مهدی محمودآبادی رئیس مرکز آموزش علمی-کاربردی فنی و حرفه‌ای بردسیر درباره توسعه آموزش عالی شهرستان به بحث و بررسی پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته